חדשות הארץמבזקים

שרת הפנים: "15,000 יחידות דיור יוקמו בקריית אתא"

שרת הפנים, איילת שקד חתמה היום (חמישי) על העברת שטח של כ- 6,300 דונם מהמועצה האזורית זבולון לעיריית קריית אתא. השטח כולל בין השאר שתי תוכניות ותמ"ל להקמת כ- 15,000 יחידות דיור וכן פארק מטרופוליני.

בכך מאשרת למעשה שרת הפנים את ההסכמה המשותפת של הרשויות, שהתקבלה ע"י ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ וראש המועצה האזורית זבולון עמוס נצר, להעברת השטחים בהתאם להסכמה ביניהם ולהמלצות הוועדה הגאוגרפית במשרד הפנים.

באפריל 2021 המליצה הוועדה הגאוגרפית לשינוי גבולות וחלוקת הכנסות באזור חיפה על העברת שטחים בין מועצה אזורית זבולון לעיריית קריית אתא, זאת בהמשך להסכמה בין הרשויות על שינוי גבולות לאור תוכניות הותמ"ל 1024-1025 וכן תוכנית המתאר הכוללנית של קריית אתא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר הידברות עצמאית בין הרשויות סוכם ביניהן כי קריית אתא מתחייבת לאפשר לחקלאיי המועצה האזורית זבולון להמשיך את עיבוד הקרקעות החקלאיות עד אשר יהיה צורך בפיתוחן. בנוסף הוסכם כי הארנונה שתיגבה בשטחים שיועברו לתחום שיפוטה של קריית אתא תהיה בשיעור שלא יעלה על שיעור הארנונה לשטחים חקלאיים הנגבית כיום במועצה האזורית זבולון, זאת כל עוד נמשך העיבוד החקלאי שלהם.

שרת הפנים, איילת שקד בירכה על המהלך: "אני מעודדת מהלכים הנעשים בהסכמה בין הרשויות. הממשלה שמה לה יעד לייצר בנייה מאסיבית של דירות, והוספת 15,000 יחידות דיור בקרית אתא תסייע בפתרונות דיור. נמשיך לבנות בכל רחבי המדינה".

מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש חתם על ההסכמה והוסיף: "אני מברך את ראשי הרשויות על הגעתם להסכם להעברת השטחים תוך הסכמה על שלביות שתאפשר לחקלאים להמשיך ולעבד את האדמה עד הכניסה לבנייה בפועל. אני מקווה כי רשויות נוספות יצטרפו למהלך זה ולמהלכים דומים. התוספת המשמעותית של יחידות הדיור יסייעו בפיתוחה והרחבתה של העיר קריית אתא".

צילום: ללא קרדיט
Back to top button