מבזקיםתנועה ותחבורה

חובת נשיאת לוחית זיהוי באופניים ובקורקינט ממונעים אושרה בקריאה טרומית

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (חובת נשיאת לוחית זיהוי באופניים ממונעים ובקורקינט ממונע), התשפ"א-2021, של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ויצחק פינדרוס. 23 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכלכלה.

מוצע לקבוע חובת נשיאת לוחית זיהוי על אופניים חשמליים ועל קורקינטים חשמליים, ולהקים מאגר מידע שישמש את רשות הרישוי וגורמי האכיפה. בנוסף מוצע להסמיך את שר התחבורה, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע תקנות לעניין זה.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לעלייתם לכביש של עשרות אלפי כלי רכב דו גלגליים חשמליים, כדוגמת אופניים או קורקינטים ממונעים. לכלי רכב אלו יכולת לנוע במהירות גבוהה מכלי רכב דומים שאינם ממונעים וכתוצאה מכך הולכי רגל רבים, כמו גם רוכבים רבים, נפגעים בתאונות דרכים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כדי להתמודד עם סכנה זו ולהילחם בעבירות התנועה הרבות המבוצעות בכלים אלו אשר מסכנות חיי אדם, נערכו תיקוני חקיקה שונים. עם זאת, חרף תיקוני החקיקה השינוי בתרבות הנהיגה מזערי בשל הקושי לבצע אכיפה כלפי כלי רכב שאינם נושאים כל אמצעי זיהוי.

מחקר מקיף שנערך לאחרונה הראה כי כ-62% מבני הנוער הרוכבים על אופניים חשמליים היו במצב של "כמעט תאונה". נתון זה מצביע על היעדר אכיפה מספקת ועל תרבות הנהיגה המסוכנת בכלי רכב אלו חרף החוקים והתקנות שנועדו להסדיר את הרכיבה בהם."

ח"כ יעקב אשר (ש"ס) אמר: "כיהודים אנו יודעים שקדושת החיים היא מעל הכל, 50 שנה אחרי שח"כ הרב יהודה מאיר אברמוביץ מסיעת אגודת ישראל חוקק את חוק חגורות הבטיחות שהציל חיים של בני אדם רבים כל כך, אני שמח להביא חוק שעושה את הצעד הראשון בדרך לאסדרת הכאוס בתחום פרוץ נוסף שלצערנו גבה ועודנו גובה חיים רבים. אישור החוק הוא אבן דרך חשובה במאבק נגד תאונות הקורקינטים והאופניים החשמליים שהפכו כבר למכת מדינה".

ארכיון. צילום: תיעוד מבצעי מד"א
Back to top button