מבזקיםמשפטי/פלילי

"הנאשם ראה בה טרף קל": פתחי איוב הורשע בשוד ומעשה מגונה וירצה שמונה שנות מאסר

בית משפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) על פתחי איוב, שמונה שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 30,000 שקלים לבני משפחת נפגעת העבירה, זאת לאחר שהורשע לאחרונה בביצוע עבירות של שוד, חבלה ופציעה בנסיבות מחמירות, מעשה מגונה ואיומים בנפגעת לפני כ-12 שנים.

על פי הכרעת הדין, בשנת 2008 הגיע הנאשם לבית חברתה של הנפגעת, עליו היא שמרה בהעדרה. הוא נכנס לבית, התנפל עליה, השכיב אותה בכוח על הרצפה, התיישב על ברכיה וביצע בה מעשה מגונה. לאחר מכן, תוך שהנפגעת צועקת לעזרה, הנאשם הטיח את ראשה ברצפה, נגח בה עם ראשו וסגר את פיה עם ידו. בהמשך הוא גרר אותה אל המטבח, הצמיד סכין לבטנה ותוך כדי מאבק עמו היא נפצעה בידה. הנאשם ברח מן הדירה רק כאשר שמע את אחד השכנים שואל לשלומה. כתוצאה ממעשיו נגרמו לה חבלות בחלקי גופה והיא אושפזה בבית החולים. הנפגעת נפטרה 9 שנים לאחר מכן.

בית המשפט הרשיע את הנאשם בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום והיום, כאמור, גזר עליו את עונשו. בית המשפט קבע, בין היתר, כי "הנאשם ראה בה 'טרף קל' למזימותיו החמורות בכל ההיבטים ובפועל, הכניע אותה, תקף אותה באכזריות קשה ופגע באורח קשה בגופה ובנפשה. הוא אף לא הסתפק במעשי השוד האכזריים, אלא הוסיף על מעשיו הנפשעים את עבירת המין, עבירת החבלה והפציעה בנסיבות מחמירות ועבירת האיומים…״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין בית המשפט כי: ״נסיבות העבירות הן כאמור חמורות. השיקולים שנשקלו הם אפוא, המניעים הפסולים של הנאשם ובעיקר, בצע כסף, מעשה מגונה שנעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני ואלימות קשה לשם השגת מטרותיו הפסולות. כן נשקלו הנזקים החמורים שהנאשם הסב לנפגעת, כמפורט לעיל ואף ניתן משקל רב לאכזריות שמעשים, לאלימות הקשה שנקט הנאשם ולהתעללות המחרידה שהתעלל בנפגעת, תוך ניצול כוחו הפיזי. בנוסף לכך, נשקלה העובדה שחזקה על הנאשם שהבין היטב את הפסול במעשיו וכי מטעם זה נמלט על נפשו ברגע ששמע את השכן".

עו"ד מרים בן גל מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) אשר ניהלה את התיק מסרה: "גזר הדין שניתן היום מבטא את המאבק העיקש של רשויות האכיפה למיגור הפשיעה ולמיצוי הדין עם הפוגעים, גם שנים רבות לאחר ביצוע העבירות. בית המשפט קבע היום כי העבירות החמורות שביצע הנאשם דינם מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח. למרבה הצער הנפגעת עצמה נפטרה לפני מספר שנים ולא זכתה לדעת שהעבריין נתפס, והורשע בדין ויש לקוות כי גזר הדין יהווה נחמה מסוימת עבור בני משפחתה".

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button