מבזקים

אישה בת 62 נחנקה מסופגנייה בחיפה, מצבה אנוש

אישה בת 62 נחנקה היום (שלישי) תוך כדי אכילת סופגנייה ברחוב החורשה בחיפה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א יחד עם חובשי איחוד הצלה העניקו לה סיוע רפואי ראשוני והיא פונתה לבית החולים כרמל במצב אנוש.

פראמדיק מד"א שמואל דרור, סיפר: "כשהגענו לרחוב ראינו את אצ האישה שוכבת מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. תוך כדי הטיפול הרפואי חילצנו מגרונה בעזרת ציוד רפואי מיוחד חתיכות בצק. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה להמשך טיפול רפואי בבית החולים תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה."

איתמר גלילי חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נמסר לנו כי היא נחנקה כשאכלה סופגנייה תוך כדי נסיעה ברכב הסעות. הענקתי לה סיוע ראשוני (ביצוע פעולות החייאה) ולאחר מכן היא פונתה תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב אנוש למרכז הרפואי כרמל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה מציינים כי מידי שנה בחג החנוכה צוותי הרפואה של איחוד הצלה מסייעים בהרבה מקרים של חנק כתוצאה מאכילת סופגניות. חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בעת מתן סופגניות לילדים פעוטות וקשישים שאצלם ישנו סיכון גבוה יותר למקרי חנק תוך כדי הבליעה.

במגן דוד אדום מזכירים כי בצק הסופגנייה עלול להיות מסוכן לתינוקות, ילדים, קשישים ולאנשים הסובלים מבעיות בליעה. יש לחתוך את הסופגנייה לחתיכות קטנות, ולהשגיח בזמן האכילה.

אילוסטרציה. צילום: דוברות רמב"ם
Back to top button