חדשות הארץמבזקים

שרי האוצר והמדע: הקלות מס לעולים ותושבים חוזרים שישתלבו בענף ההיי טק

שר האוצר אביגדור ליברמן, ביוזמה משותפת עם שרת המדע, החדשנות והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, מובילים תכנית הטבות מס לתושבים חוזרים כחלק מתכנית רחבה לפתירת בעיית כוח האדם בהייטק. הטבות המס יעברו בהוראת שעה לתקופה של כשנתיים, כדי לתת דחיפה משמעותית לשנים הקרובות. המטרה של התכנית היא למשוך עובדי הייטק ישראלים בחו״ל וזכאי חוק השבות לחזור לישראל.

עיקרי התכנית:
-עידוד חזרת ישראלים ארצה – תושב חוזר שנמצא בחו״ל ועזב לפני יותר משנה – לא יצטרך לשלם מיסים על האופציות שלו ועל נכסים שצבר מחוץ לישראל. בניגוד לעבר, שהאופציה הזו ניתנה לאנשים שחזרו רק אחרי עשור מהרגע שעזבו. המטרה – לתת תמריץ לעובדים לחזור ארצה.
– לגבי עובדים שחוזרים אחרי שנה – רשות המסים תפרסם מסלול ירוק למתן וודאות לניתוק תושבות גם לאלה ששהו תקופה קצרה וחזרו במסגרת הוראת השעה כך שלא יצטרכו לשלם הפרשי מס בישראל על ההכנסות שהפיקו מחוץ לישראל.
– הכרה בהוצאות שקשורות לחזרה ולרילוקיישן לארץ של חוזרים ארצה – ייקבע מנגנון של ניכוי הוצאות החזרה לישראל וההסתגלות לשנתיים הראשונות עד גובה תקרה שתקבע בהמשך.

-מי שזכאי לעלות לישראל מכח חוק השבות – יוכל לקבל את ההטבות של התושב החוזר שבהצעה ובנוסף שיעור המס שיחול עליו בישראל לא יעלה על 30 אחוזים במקום 47 אחוזים בשנה הראשונה לחזרתו ו- 35 אחוזים בשנה השניה. בתום השנתיים האמורות, הוא יוכל לבחור להיות תושב ישראל או לחזור למדינתו המקורית ולא ייחשב כתושב ישראל בתקופת שהייתו כך שלמעשה ניתנת לו האפשרות לקבל תקופת הסתגלות של שנתיים במקום של שנה כיום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כל ההטבות האמורות יהיו מותנות בבחינת התרומה וההשתלבות בהיי טק של החוזרים, באמצעות רשות החדשנות שתבחן ותאשר לכל חוזר או עולה את הזכאות והכל יותנה בתקופת עבודה מינימלית שתיקבע בחוק. יש לציין כי ההטבות שבהצעה יהיו חליפיות להטבות המס הניתנות כיום לעולים חדשים ולתושבים חוזרים בהתאם לבחירת החוזר/העולה

שר האוצר אביגדור ליברמן: ״אנו רואים חשיבות עליונה בקידום תעשיית ההיי טק המהווה את הקטר שמוביל את המשק ופקטור משמעותי בנתוני הצמיחה שלו. עידוד אוכלוסיית התושבים החוזרים והעולים החדשים שישתלבו בתחום, יקדם ויעזור לבעיית המחסור בכח האדם בתעשיה ועל כן הנחתי את גורמי המקצוע לקדם את התכנית. מודה לשרה פרקש על שיתוף הפעולה בקידום הצעדים החשובים הללו".

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן: ״מדובר בעוד צעד מתוך מגוון רחב של צעדים שאני מקדמת במענה לבעיית כוח האדם החריפה שענף הייטק בישראל חווה לצד שיא של כל הזמנים. זהו לא צעד יחיד. אמשיך לקדם עוד יוזמות בכל האמצעים לשילוב יותר ישראלים בענף ההייטק בשיתוף התעשייה. מודה לשר האוצר ליברמן על שיתוף הפעולה וההירתמות למהלך.״

צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
Back to top button