מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ יחד עם הרמטכ"ל ונשיא המדינה בהדלקת נרות חנוכה עם חיילי קורס נתיב

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, השתתף היום (שני) בהדלקת נר שני של חנוכה בקריית מוריה בירושלים, יחד עם חיילי קורס נתיב, במעמד ראש הממשלה נפתלי בנט ורעייתו גילת, הרמטכ״ל אביב כוכבי ורעייתו יעל, יו״ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו״ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל. כמו כן, השתתפו באירוע קצין חינוך ראשי בצה״ל, תא״ל אופיר לויוס ויו״ר נתיב, פרופ׳ בנימין איש שלום.
 
בתחילת האירוע התקיים מפגש משותף עם חיילי נתיב אשר סיפרו על התהליך האישי שהם עברו במסגרת הקורס. במפגש השתתפו סרן ד״ר לוסי אביגיל בלגור גרינשטיין, רופאה עתודאית שעלתה מבלרוס והתגיירה במסגרת נתיב, רס״ן ד׳, מ״פ ביחידת יהל״ם שהתגייר במסגרת נתיב, רס״ל מ׳, לוחם בשייטת 13 שעלה מגיאורגיה ונמצא בשלבי סיום קורס נתיב בימים אלה, רב״ט זלדה פרקינס, לוחמת מג״ב שעלתה מארה״ב והתגיירה במסגרת נתיב, סמל ד׳, לוחם ל״א שעלה מגיאורגיה וכיום נמצא בקורס נתיב, עדן זמליחין, מורה שהתגיירה דרך קורס נתיב וסגן שיר בנט, מ״מ פלוגה בקורס נתיב.

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
 
סרן ד״ר לוסי אביגיל בלגור גרינשטיין, רופאה עתודאית שהתגיירה במסגרת קורס נתיב: ״עליתי לארץ מבלרוס והגעתי לקורס נתיב חדורת מטרה. אני חושבת שהדבר המשמעותי שנתיב נתן לי ולמשפחה שלי זו הידיעה שזה בסדר להיות ולהרגיש כמו שאתה מרגיש, יש עוד מישהו כמוך שחווה את אותה חוויה ואותם הקשיים. התחושה הזו מאפשרת לך לעבור תהליך כנה ופתוח עם עצמך בהסרת המגננות. התהליך העוצמתי שעברתי הוביל אותי לבחירה להינשא בכפר עציון, בו עברתי את הסמינרים עם החניכים של קורס נתיב. הרב שחיתן אותי היה הרב המחנך שלי, הרב ירון. תהליך הגיור מלווה אותי יום יום בתור קצינה בצה״ל וגם בתור אמא, ועוזר לי לגבש את הזהות ואת הבית שלי.״
 
עדן זמליחין, מורה שהתגיירה דרך קורס נתיב וסגרה מעגל: "כנציגה של נתיב יצא לי לפגוש הרבה את העם היהודי, גם הרחב ביותר. אני רוצה לסכם ולומר שזו בעיקר זכות. זכות להיות בעולם היהודי ולהיות חלק מהעם המיוחד הזה. את הזכות הזו אני קיבלתי לצד הדרך שלי בנתיב, והיום אני זוכה לסגור מעגל כמורה פה בקורס בקריית מוריה. היום אני זוכה לפגוש את החיילים ולשתף אותם בקצת מהתהליך והחוויות שלי, ובעיקר להיות חלק מהתהליך שלהם ולקחת חלק בדבר המדהים והגדול שקורה פה."
 
הנשיא פנה לחיילי נתיב ואמר: ״אנחנו מייחסים חשיבות עצומה לבנים ולבנות היקרים שהגיעו אלינו מכל העולם ומתמודדים עם סוגיות מורכבות מאוד של זהות. מתגייסים לצה״ל ועושים הכל כדי להיות חלק מן העם היהודי. וכשאנחנו אומרים חלק מן העם היהודי אני יודע כמה זה קשה כי כשאמרה רות המואביה לחמתה נעמי ״עמך עמי ואלוהייך אלוהי״ גם היא עמדה מול אתגרים אדירים והאתגרים האלה הם בלתי סופיים. אני לא מדבר רק על האתגרים ההלכתיים והבירוקרטיים הקשים ביותר.״
 
הנשיא הוסיף ואמר: ״בימים ההם, בזמן הזה – בחג שמסמל יותר מכל את הגבורה ועצמאות ישראל, חשיבותה של מדינה עצמאית לעם היהודי, אנו זוכרים שעלינו לשמור בכל מחיר על היכולת להגן על עצמנו בעצמנו באמצעות צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון.״
 
ראש הממשלה, נפתלי בנט: ״פעמיים הייתה לנו מדינה יהודית ריבונית בארץ ישראל. בפעם הראשונה זה החזיק כ-80 שנים עד שפישלנו והתפצלנו לשתי ממלכות. בפעם השנייה, ממלכת החשמונאים הייתה מדינה ריבונית בארץ ישראל במשך 75 שנים. אחר כך איבדנו את הריבונות. עכשיו זו הפעם השלישית. לא יהיה לנו עוד צ'אנס, זאת המדינה שלנו. אנחנו נאחז בה ונחזק אותה. המדינה הזאת תתקיים לנצח. זה תלוי בנו, בכוח הפנימי שלנו, בעוצמה הצבאית שלנו, בכלכלה חזקה, ביצירתיות, בדמוקרטיה יציבה, בממלכתיות. זה תלוי ביכולת שלנו לא לקרוע קרע מבפנים. בשביל זה אנחנו צריכים להתאמץ, להתווכח אבל לא לשנוא. אנחנו בתקופה של אור גדול מאוד במדינת ישראל. רוח טובה נושבת בארץ, רוח של רצון טוב, של שיתוף פעולה, של כיבוד דעות שונות. אנחנו לא נוותר."

צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ
 
הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי: "מדינת ישראל היא נס אבל אני רוצה לדבר על הנפלאות, שצה״ל הוא אחד מהן – בצה״ל כולם שווים וצה"ל נותן הזדמנויות בלתי מוגבלות לאנשיו ואתם הדוגמה לכך. בחרתם לקחת את גורלכם בידכם, לברוא מחדש את הזהות שלכם ולעצב אותה. דרך הזהות אתם יוצרים לעצמכם משמעות ועל בסיסה משרתים בצה"ל מתוך זיקה עמוקה לדת ולמדינה. זה מסע והתמודדות שראויים לכל הערכה. זו הזדמנות לומר לכל אחד מכם תודה כפולה, גם על ההתמודדות שלכם בתהליך הגיור וגם עבור השירות הצבאי. אני מצדיע לכם ומחבק אתכם.״
 
יו״ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל: ״קו מיוחד עובר בין כל אחת ואחד מאיתנו הערב. אנו נמצאים כאן הערב עם חיילות וחיילים צעירים שהגשימו חזון של אלפי שנים ועלו ארצה. העדפתם את ההגשמה על פני החשש ועל כך אני מעריץ אתכם."
 
מסלול הגיור ״נתיב״ בצה״ל הוקם בשנת 2000 במטרה לחזק את הזהות היהודית-ציונית ולהכין חיילים המעוניינים בגיור לקראת התהליך במסגרת הצבא. מאז פתיחת קורס נתיב בצה״ל הצטרפו לקורס כ-50 אלף חיילים, מתוכם התגיירו כ-15 אלף חיילים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח