מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד בהצהרה עם רה"מ בריטניה: "חברותנו תבוא לידי ביטוי בנחישות משותפת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני"

על רקע תחילת השיחות בווינה בין המעצמות לאיראן, שר החוץ יאיר לפיד, קיים היום (שני) הצהרה מיוחדת עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג׳ונסון במסגרת מפגש של CFI, ידידי ישראל במפלגה השמרנית.

לפיד אמר: "המאבק בין דמוקרטיות שומרות חוק לארגוני טרור רצחניים אינו מאבק בין נרטיבים. זהו מאבק בין טוב לרע. יותר מדי אנשים הגיעו למסקנה שהחזק תמיד טועה, והחלש תמיד צודק. גם כשהחזק הוא דמוקרטיה שומרת חוק כמו בריטניה או ישראל. הנשיא החדש של איראן, "הקצב מטהראן", שדן למוות אלפי אנשים, אמר בנאומו הראשון: "תמיד הגנתי על זכויות האדם". הטרוריסטים של החזית העממית לשחרור פלסטין, ששחטו ילדים שישנו במיטותיהם בישראל, טוענים כי הם "לוחמי חופש". אנשי חיזבאללה, שותפים פעילים ברצח של חצי מיליון אזרחים סורים, מדברים על "סובלנות". הם מניחים שבחברות דמוקרטיות, כולם פשוט יעברו לדום מול המילים הקדושות. אנחנו חייבים להוכיח להם שהם טועים. לא כל הרעיונות שווים. לא כל הרעיונות ראויים לכבוד."

שר החוץ לפיד. צילום: ללא קרדיט

"הקשר הזה בין בריטניה לישראל הוא לא קשר סמלי, אלא חברות עמוקה ומעשית של שותפות מדיניות וביטחוניות, שרואות עין בעין את רוב הסוגיות הגיאופוליטיות המעסיקות את עולמנו. החברות בינינו התבטאה לאחרונה בהחלטת הממשלה להכריז על החמאס כארגון טרור. חברותנו תבוא לידי ביטוי בחודשים הקרובים בנחישות המשותפת שלנו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, בכל מחיר. ישראל תמיד תגן על עצמה, אבל אנחנו יודעים שאנחנו לא לבד. והיד שלנו מושטת לשלום. היום, שרת החוץ ואני השקנו את השותפות האסטרטגית בין בריטניה לישראל. שותפות המבוססת על הערכים והאינטרסים המשותפים שלנו. אנו חולקים חברות בין שני עמים עתיקים, עם זיכרון היסטורי, שיודעים שאת הדברים החשובים באמת, לא משיגים בדרך הקלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
רה"מ בריטניה ג'ונסון. צילום: ללא קרדיט
שר החוץ לפיד ורה"מ בריטניה ג'ונסון. צילום: ללא קרדיט
שר החוץ לפיד ורה"מ בריטניה ג'ונסון. צילום: ללא קרדיט
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח