צרכנות

טל קנב על חשיבות התמיכה לטיפול בשכול

צילום יח"צ

 

החיים אומנם מלאים בדברים טובים אולם לצד אלה אנו נאלצים לעמוד מול התמודדויות מורכבות. מלבד האתגרים הפיזיים והחומריים שנאלץ להתמודד אתם במהלך חיינו הרי שקשיים נפשיים עשויים להיות אפילו מאתגרים יותר. יהיו כאלו שיקשו על חזרה לשגרה בכלל או לכל הפחות בתקופה הראשונה. כך למשל במקרה של אובדן. כאשר אדם מאבד אדם קרוב הוא עשוי להגיב בצורות שונות. חלק נכנסים לדיכאון ומתכנסים בתוך עצמם, חלק פשוט מפסיקים לדבר, חלק לא מצליחים לתפקד ולחזור לשגרת חייהם ויש אנשים שאף מרגישים כי אין יותר טעם בחייהם.

טיפול במקרה של אובדן – האם אנחנו צריכים ואם כן מתי זה הזמן הנכון ללכת לטיפול?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איבוד אדם קרוב הוא אחד האתגרים הקשים והגדולים שיש לעולם הזה להציע לנו. ובכל זאת לאחר תקופת האבל הראשוני כדאי למצוא את הדרך להרים את עצמנו, להאמין שיש לנו עוד בשביל מה לחיות, בשביל מי לחיות, ושיש חיים לאחר המוות של האחר. במהלך השבעה, סביר שנחווה זמן קשה מבחינה נפשית וההתמודדות עדיין טרייה והכאב הינו חלק טבעי בתהליך. לאחר השבעה רצוי להתחיל למצוא את הכוחות בתוכנו לחזור לשגרה לאט לאט, בהדרגה, בהתאם לקצב וליכולת שלנו. עם זאת ובמידה ואתם מתקשים לחזור לשגרה בכוחות עצמכם או שאתם רוצים לעזור לאדם קרוב שאינו מצליח לחזור לשגרה בכוחות עצמו כדאי לחשוב על טיפול נפשי שיכול לעזור לכם לעשות את זה.

טיפול בקבוצה או באופן פרטי? מה עדיף?

כאשר עולה השאלה באיזו מסגרת כדאי לטפל בנושא? יש אנשים שקשה להם להיפתח ולספר את מה שעובר עליהם ולכן יעדיפו טיפול פרטני עם המטפל, בקליניקה שלו. שיחה אחד על אחד ושיתוף התחושות, הרגשות והקשיים. משם לקבל הכוונה מקצועית פרטית וליווי עד אשר תוכלו לחזור לשגרה באופן מלא. אפשרות נוספת היא להצטרף לקבוצת תמיכה טיפולית. בקבוצה מספר אנשים היושבים יחד ויוצרים מעגל שיתוף שבו כל אחד יכול לשתף את מה שעובר עליו, ללא שיפוטיות ועם תמיכה, הכרה ואהבה מהסובבים. המפגשים הללו מעלים את הכאב אך גם עוזרים לשחררו. הם מאפשרים לאדם להוציא לאוויר העולם את הרגשות והחוויה הפנימית, לשתף בסביבה לא שיפוטית ולעבד את האבל באופן מודע. השיתוף מוביל להקלה, מקדם ומקצר את הזמן לחזרה לשגרה. עיבוד האבל לא משכיח את היקרים אלא מאפשר להמשיך את החיים לאחר הפרדה הפיזית מהם.

ד"ר טל קנב מטפל באנשים שחווים שכול ועוזר לעבד את האבל באופן פרטני בקלינקה בתל אביב וברמת השרון. במידה וחוויתם אובדן עקב התאבדות, תאונת דרכים או מוות פתאומי של קרוב, ניתן לפנות לעמותת 'בשביל החיים' בה מנחה טל קנב קבוצות תמיכה בשנים האחרונות

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח