כלכלהמבזקיםצבא וביטחון

נחתם הסכם לפינוי שטחים נרחבים בבסיס חיל הים באילת

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, חתם היום (ראשון) על ההסכם עם רשות מקרקעי ישראל, מנהל התכנון ומשרד האוצר, לפינוי בסיס חיל הים באילת (זיס).

בסיס חיל הים ממוקם בכניסה הדרומית לעיר אילת על רצועת החוף. הבסיס יושב משני עבריו של כביש 90, כאשר ה"מחנה העליון" ששטחו 83 דונמים ממוקם מערבית לכביש 90 בצמוד לשכונות מגורים, ואילו מזרחית לכביש ממוקמים רציפי החוף בהיקף של 72 דונמים, המשמשים כנמל צבאי ימי. במסגרת ההסכם, שטח המחנה כולו יצומצם ל-52 דונמים בתחום שטח הנמל הימי, באופן שיאפשר פינוי של כ-20 דונמים על קו החוף, בנוסף ל- 83 דונמים שיתפנו כאמור במחנה העליון. פינוי הבסיס ייעשה בהדרגה החל מעוד שנה וחצי ויבוצע ב- 4 שלבים. במקביל ייבנה בסיס חדש ומודרני על שטח מצומצם, שיתאים לצרכי חיל הים לעשרות שנים קדימה.

צילום: מנהל מקרקעי ישראל

במקומו של הבסיס עתידות להיבנות כ- 400 יח"ד למגורים, כ-600 חדרי מלון ושטחי תיירות תעסוקה ומסחר. עלות העתקת הבסיס והתכנסותו נאמדת בכ-350 מיליון ₪ (ללא מע"מ), אשר ימומנו במשותף על ידי רמ"י ומשרד הביטחון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "מערכת הביטחון תמשיך להתגייס לטובת פיתוח הרשויות והערים. ההסכם יאפשר לשדרג את חיל הים, ולפתח את העיר אילת, שהיא מקום מיוחד במיקום אסטרטגי של מדינת ישראל. אני מבקש להודות למנכ"ל המשרד ולצוות המקצועי, לעיריית אילת ולראש העיר הנוכחי והקודם, ולרשות מקרקעי ישראל על המאמץ המשותף לקידום הנושא החשוב הזה".

צילום: מנהל מקרקעי ישראל

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, הוסיף: "ההסכם הוא נדבך נוסף במהלך הלאומי הרחב, שמוביל משרד הביטחון להוצאת מחנות צה"ל ממרכזי הערים לטובת פיתוח עירוני וכלכלי. הוא יאפשר גם שיפור מהותי של תשתיות הבסיס הצבאי שיוותר ובכך יאפשר לחיל הים להיערך טוב יותר למול אתגרים בזירת מפרץ אילת והים האדום".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט, בבירך: "אני מברך על ההסכם עם משרד הביטחון, שיביא להעצמת הפוטנציאל הכלכלי והתיירותי של אילת ולפיתוחה באמצעות יצירת מרחבי תיירות ונופש, מיזמים מלונאים, מחד והגדלת היצע יחידות הדיור של העיר לשנים הבאות מאידך. זהו צעד נוסף במסגרת מהלך לפינוי מחנות צה"ל ממרכזי הערים ושינוי יעוד קרקעות שהצבא החזיק בהן לטובת יעול השימוש בהן וזהו אחד הצעדים מתוך נוספים המיועדים לפיתוח תיירותי ועסקי של העיר אילת".

Back to top button