צרכנות

יש לי חצי מיליון ש"ח – יש לכם רעיון מה לעשות עם זה?

אחת הבעיות הקיימות כיום, בעידן בו נגישותו של המידע גבוהה מאי פעם, היא היכולת להבין מהי הדרך הנכונה ביותר להשקעת סכומי כסף גדולים. כשמבקשים להשקיע סכומי כסף נמוכים יחסית עד סך של כ-250,000 ש"ח, מגוון אפשרויות ההשקעה מצומצם יחסית. כשמדובר בסכומי כסף גדולים, הרי שיש מגוון גדול יותר של אפיקי השקעה. אז אם יש לכם חצי מיליון ש"ח להשקיע – קבלו רעיון כיצד להתנהל.

מתחילים בהגדרת יעדים

השלב הראשון בבחירת אפיק ההשקעה הוא קביעת יעדי החיסכון. שיטת השקעת הכספים צריכה להיגזר מהיעד שהוגדר להשקעה. כך לדוגמה, השקעה עבור תשואה קצרת טווח למטרה ברורה ותחומה בזמן (דוגמת טיול בחו"ל או רכישת רכב חדש) צריכה להיות מנוהלת באופן שונה מאשר השקעה שמטרתה הגדלת הרווחה הכלכלית בתקופת הגמלאות. הגדרת היעד יסייע לנו בהגדרת משתנה משמעותי נוסף והוא רמת הנזילות – האם אנו מבקשים שהכסף יעמוד לרשותנו בכל רגע או שניתן לוותר על הנזילות שלו למשך תקופה מסוימת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לרמת הסיכון יש say

כלי השקעה שונים משקפים רמות סיכון שונות. כלל האצבע הידוע הוא, שככל שמידת הסיכון אותה תבחרו ליטול עולה, כך פוטנציאל הרווח שלכם גדל. רמת סיכון גבוהה מתאימה בעיקר למי שאינו חושש להפסיד אחוז מסוים מכספו לתקופה מסוימת, וכן כי הוא אינו חוסך לטווח קצר. במילים אחרות, סיכון גבוה מתאים למי שאינו נזקק לנזילות גבוהה של הכסף. רמת סיכון נמוכה משקפת פוטנציאל רווח נמוך יותר, אך היא מתאימה למי שזקוק לנזילות גבוהה של הכסף, וכן למי שחוסך לטווח קצר יחסית.

בחירה בכלי ההשקעה האידיאלי

לאחר שהגדרנו את יעדי החיסכון, הצורך בנזילות הכסף ואת רמת הסיכון אותה מוכנים ליטול, יש לבחור את כלי ההשקעה בו נשתמש על מנת להגשים את מטרתנו. מכשיר השקעה אחד הוא השקעה באמצעות מניות. השקעה כזו נחשבת להשקעה בסיכון גבוה יחסית. המשמעות היא שהשקעה מעין זו תתאים למי שמסוגלים להתמיד בהשקעה לאורך זמן בתמורה לסיכוי להפיק רווחים גדולים יותר. השקעה בנכסים דוגמת נכסי נדל"ן היא דוגמה להשקעה עם נזילות מאוד נמוכה, אך בסופו של דבר נותרים עם נכס מוחשי ביד. יש לציין כי השקעה מעין זו בסכומי כסף של כחצי מיליון ש"ח, מן הסתם תהיה כרוכה בנטילת משכנתא וביצוע פרוצדורות מנהליות, וכן בצורך לבצע תיקונים בנכס, למצוא שוכרים מעת לעת ועוד – פעולות אשר גוזלות זמן ולא בהכרח מתאימות לכל אחד, ועלולות להפחית מכדאיות העסקה.

תיק השקעות מנוהל עם פיזור השקעות נבון

ניהול תיק השקעות ההולם את מטרותיכם ואת הדרישות שלכם זו לא משימה קלה כלל ועיקר. היכולת של אדם מן השורה לאבחן אילו מניירות הערך המוצעים בשוק יענו על דרישותיו תוך הבטחת תשואה מקסימלית, היא משימה הדורשת ידע פיננסי מתקדם. הדרך הנכונה ביותר לייצר תיק השקעות מאוזן ויציב היא לעשות זאת באמצעות פיזור ההשקעה. כלומר, שילוב של כלי השקעה שונים עשוי להוביל לתוצאה הטובה ביותר עבורכם. היכולת של אדם לעשות זאת באופן עצמאי היא מוגבלת. אדם המבקש לעשות זאת נדרש לרכוש ידע רב וכן לזמן רב לנהל את תיק ההשקעות באופן שוטף. אפשרות אחרת המצויה בידו היא הסתייעות במי שהם מומחים בניהול תיק השקעות, בביזור סיכונים ובהתאמת כלי ההשקעה למטרות המשקיע. במקום להשקיע זמן רב בלימוד ולהפסיד כספים בתקופת צבירת הניסיון בתחום, ניתן לייפות את כוחה של חברה מקצועית המתמחה בכך. יש שיגידו כי חיסרון של שיטה זו עשוי לבוא לידי ביטוי בתשלום של דמי ניהול של הכספים. עם זאת, מובן כי במרבית המקרים סכום זה נמוך משמעותית מההפסדים האפשריים בגין היעדר הידע.

צילום: pexels
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח