מבזקיםפוליטי / מדיני

בהלת וריאנט האומיקרון: 60 מדינות באפריקה יוגדרו אדומות

ועדת החוקה תתכנס מחר (ראשון) ב- 10:00 לדון בהגבלות היציאה מישראל וחובת בידוד במלוניות בעקבות הווריאנט החדש B.1.1.529. לפי ההכרזות, על הנכנסים לישראל מדרום אפריקה, בוטסואנה, מלאווי ואתיופיה תחול חובה לשהות בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה.

חובה זו תחול על הנכנס לישראל מאותן מדינות, עד לקבלת ממצא שלילי בבדיקת pcr שביצע עם כניסתו לישראל, ובלבד שהצהיר על כך שיקיים את יתר תקופת הבידוד במקום בידוד שלא מתגוררים בו או שוהים בו אנשים נוספים מלבדו, ואם לא הצהיר כאמור- עד לתום תקופת הבידוד החלה עליו לפי צו בידוד בית; לעניין מי שקיבל ממצא חיובי בבדיקה שביצע עם כניסתו לישראל– עד לקבלת אישור החלמה. החובה לשהות במקום לבידוד מטעם המדינה כאמור תחול על מי שנכנס לישראל ממועד פרסום ההכרזה ועד 5.12.21.

בשל ההגבלה בחוק לפיה הכרזה לעניין חמש מדינות או יותר תובא לאישורה של ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת 48 שעות לפחות לפני כניסתה לתוקף, מובאת ההכרזה הנוכחית לגבי ארבע מדינות בלבד, ואילו ההכרזה הכוללת גם את המדינות הנוספות, תובא לאישור הוועדה האמורה, וככל שתאושר, היא תיכנס לתוקף ב-29.11.21 במקום הכרזה זו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

למדינות אלו מוצע כי תוגבל היציאה מישראל, יחול איסור כניסה של זרים, וכלל החוזרים יידרשו לבידוד מלא, כולל מחוסנים ומחלימים, עם אכיפת בידוד מוגברת כולל שהייה במקום לבידוד מטעם המדינה:

דרום אפריקה: אנגולה, אסוואטיני, בוטסואנה, דרום אפריקה, זימבבואה, זמביה, לטוסו, מוזמביק, מלאווי, נמיביה, ראוניון.

מרכז אפריקה: הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, גינאה המשוואנית, גבון, סאו טומה ופרינסיפה, קמרון, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו.

מזרח אפריקה: אתיופיה, אוגנדה, אריתריאה, בורונדי, ג'יבוטי, דרום סודן, טנזניה, מדגסקר, קניה, סומליה, סיישל, קומורוס, מאורציוס, רואנדה.

מערב אפריקה: בורקינה פאסו, בנין, גאנה, גינאה, גינאה ביסאו, גמביה, חוף השנהב, טוגו, כף ורדה, ליבריה, מאוריטניה, מאלי, ניגריה, ניז'ר, סנגל, סיירה לאון, צ'אד, סנט הלנה.

צילום: freepik
Back to top button