טיוליםמבזקיםפנאי

120 אלף מטיילים טיילו השבת בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

כ-120 אלף מטיילים ניצלו את מזג האוויר הנעים וטיילו השבת בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היום היו: הגן הלאומי ירקון עם כ- 5,200 מטיילים, קיסריה עם כ 3,000 מטיילים, ושמורות הטבע עין אפק ועין גדי עם כ 2,500 מטיילים בכל אחת. אתרים בולטים נוספים היו הגנים הלאומיים אפולוניה, בית גוברין, אשקלון, עין חמד, מגדל צדק, בית שערים ומצדה בו ביקרו גם מאות תיירי חוץ.

בין הפעילויות הבולטות שהתקיימו היום היתה פעילות פקחים צעירים בגן הלאומי ירקון בה נחשפו המטיילים באופן חוויתי לפעילות המגוונת של פקחי רשות הטבע והגנים בשמירה על הטבע.
פעילויות בולטות נוספות היו פעילות דיסקגולף מלהיבה בגן לאומי הבשור, סדנת לחם מדבר בחניון הלילה מצדה מערב ופעילויות סביב הציפורים בשמורות החולה ועיינות צוקים.

בתוך כך ברשות הטבע והגנים נערכים לפתיחת "שבוע מורשת" עם שלל חוויות ופעילויות במהלך חג חנוכה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי מזי מגנאג'י מוסקוביץ, מנהלת ההסברה ברשות הטבע והגנים: "הגנים הלאומיים ועוד עשרות אתרי מורשת ברחבי הארץ ערוכים וממתינים לציבור הישראלי שיגיע החל ממחר ולאורך כל חג החנוכה ליהנות מפעילויות מגוונות ומרתקות במהלך שבוע המורשת בישראל, שמתקיים זו השנה השמינית ברציפות על ידי רשות הטבע והגנים, משרד ירושלים ומורשת, רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרי מורשת וגופי שימור נוספים.
זו הזדמנות חגיגית לציבור לחוות את סיפורי המורשת וההיסטוריה של הארץ הזו ובמיוחד של האנשים שחיו כאן לאורך השנים והחל מהתקופות הקדומות".

בין הפעילויות שתתקיימנה במהלך שבוע מורשת: אורות ומנורות בגן הלאומי בית שערים עם סיורים במערות החצובות וסיפורה של המנורה מחורבן בית המקדש ועד להפיכתה לסמל מדינת ישראל, 'העבר מתעורר לחיים' בגן הלאומי תל מגידו, מסע במנהרת הזמן בגן הלאומי יודפת העתיקה, הרפתקה תיאטרלית 'מצילים את ממלכת האור' בגן הלאומי קומראן, 'בוקר מדליק' בגן הלאומי מגדל צדק והצגה מטיילת ומצחיקה יחד עם הפנינג פעילויות ברחבי הגן הלאומי תל באר שבע. פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים או באינטרנט בחיפוש "שבוע המורשת 2021".

שמורת נחל תנינים. צילום: אלחנדרו אפלבאום, רשות הטבע והגנים
סיור מודרך בגן הלאומי ארבל. צילום: סנדרא מבגיש, רשות הטבע והגנים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח