מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה מיכאלי: "מאה שנים אחרי שהמאבק הפמיניסטי הביא זכות הצבעה ועדיין נשים לא בטוחות"

שגרירות בריטניה בישראל ציינה אתמול (חמישי) את היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, במפגש ייחודי בנושא ביטחון נשים במרחב הציבורי, ובתחבורה בפרט – עם דגש על תרומת טכנולוגיה וחדשנות לביטחון ושווין נשים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים הייתה דוברת מרכזית במפגש, שהתקיים במעון שגריר בריטניה ברמת גן.

האירוע הפגיש בין בכירות ובכירים בישראל ובבריטניה – קובעות מדיניות, ארגוני הסברה, וחברות טכנולוגיה, במטרה להעלות על סדר היום את מצב הדברים בישראל ובבריטניה בנושא ביטחון נשים במרחב הציבורי, לשתף ידע וניסיון, כדי להבין איך אפשר לעבוד יחד ליצירת סביבה בטוחה יותר עבור נשים במרחב הציבורי בשתי המדינות.

בריטניה, ושגרירות בריטניה בישראל, שמו לעצמן כמטרה מרכזית לפעול למען שוויון נשים בכל תחומי החיים, ולעודד שיתופי פעולה בין בריטניה וישראל לקידומו. השגרירות עושה זאת על ידי יצירת חיבור, שיתוף ידע ולמידה הדדית בין שתי המדינות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שגריר בריטניה, ניל וויגן: "זה לא מקרי שאנחנו מקיימות ומקיימים את המפגש הזה דווקא היום – היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. ביטחון נשים, במיוחד בערים ובמיוחד בתחבורה, נמצא לצערנו בראש סדר היום בבריטניה ובישראל, ובמיוחד בערים גדולות כמו לונדון ותל אביב – ערים גדולות, דינמיות, ליברליות ומודרניות, אבל גם ערים שבהן נשים לא מרגישות את הביטחון שהן אמורות להרגיש. מרחב ציבורי בטוח לנשים הוא אינטרס של כולנו – נשים וגברים, בבריטניה ובישראל. אנחנו צריכות וצריכים לעבוד יחד כדי ליצור אותו, לטובת כולנו".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "מאה שנים אחרי שהמאבק הפמיניסטי השיג זכות הצבעה לנשים ואת הסטטוס האוטונומי של נשים מול החוק, נשים עדיין לא בטוחות. אנחנו צריכות וחייבות להשתמש בכל הכלים שיש ברשותנו כדי לתקן את זה, וטכנולוגיה היא ללא ספק כלי מרכזי שיכול לקדם אותנו לעבר השגת המטרה החשובה הזאת. עלינו להשתמש בטכנולוגיה כדי לייצר לא רק תחושת ביטחון עבור נשים, אלא ביטחון אמיתי בכל המרחבים השונים – בבית ובמרחב הציבורי – תוך הבנה ברורה שדברים יכולים להשתנות וזה תלוי רק בנו."

עוד הוסיפה מיכאלי ואמרה: "משרד התחבורה בראשותי מתמקד בלהפוך את המרחב התחבורתי לבטוח יותר עבור נשים, כזה שמייצר עבורנו תחושת ביטחון בכל אחת מהתחנות בדרך, ומאפשר מסוגלות להשתמש בתחבורה בכל מקום ולכל מטרה ככלי ליצירת שוויון הזדמנויות בחיים. אני מודה מאוד לשגריר הבריטי ולשגרירות על האירוע הזה, ובטוחה שיחד, עם שיתופי הפעולה הנכונים בנינו, נצליח לשנות את המציאות לטובת כולנו."

WhatsApp Image at
שגריר בריטניה בישראל ניל וויגן והשרה מרב מיכאלי במפגש בנושא ביטחון נשים במרחב הציבורי במעון השגריר. צילום: אפרת סער
Back to top button