מבזקים

כתב אישום: שבעה בני אדם נאשמים בעבירות מרמה כלפי המדינה בהיקף מיליוני ש"ח

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שבעה נאשמים, ביניהם ארבע חברות, המייחס, לכל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של מרמה בנסיבות מחמירות כלפי המדינה בסך של מיליוני שקלים עקב אי תשלום היטלי הטמנת פסולת, הלבנת הון בהיקף של כ- 14 מיליון ש"ח ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד צליל זנטי, הנאשם אורן אפשטיין מישוב טללים וחברת יונתן ל.א הנמצאת בבעלותו, בהיותו מפעיל ברשיון אתר לסילוק פסולת בשטח המועצה האזורית רמת נגב, נהג לרשום בכזב במערכות השקילה סוג פסולת שונה מזה שהובא בפועל לאתר והתקין מערכת שקילה נוספת, על כניסותיה לא דיווח למשרד להגנת הסביבה. בכך, נמנע הנאשם מתשלומי היטל הטמנה למשרד להגנת הסביבה בגובה של 2,807,290 ש"ח. בנוסף, בגין כניסות אלה, תוך הפרת תנאי רישיון העסק, כמפורט בכתב האישום, קיבל תמורה כספית מהחברות המובילות פסולת בסך של 3,210,205 ש"ח. היקף עבירת הלבנת ההון מסתכם בכ-14 מיליון ש"ח.

בהתאם לחוק, מפעיל אתר לסילוק פסולת חב בתשלום היטל הטמנה עבור כל טון פסולת שהוטמנה, וכן קיימת הגבלה בתנאי רישיון העסק של הכנסת פסולת יומית. מכתב האישום עולה, כי אפשטיין רכש מערכת שקילה נוספת (כפולה), בין היתר על מנת לעקוף את הגבלת הכמות היומית ואת כל הכניסות שנרשמו במערכת זו, נמנע כאמור מלדווח למשרד להגנת הסביבה ובכך נמנע מתשלומי היטל הטמנה בגינן. כמו כן, גם במערכת הרגילה המדווחת וגם במערכת הכפולה, נהג הנאשם לרשום, בכזב, סוג פסולת שאינו נכון, וזאת על מנת להימנע מדמי היטל הטמנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כך למשל, באשר לאחת החברות, אשר הובילה פסולת אל אתר ההטמנה, דיווח הנאשם כי מדובר ב"חומר כיסוי" (עליו אין חובת היטל הטמנה), שעה שדובר בפסולת מסוג "בוצה". כמו כן, נהג לדווח כי נכנס "גזם" שטופל באתר, שעה שנכנסה פסולת "מעורבת" לאתר. בנוסף, נהג הנאשם להנפיק לחברת "ווסט פראס", חשבוניות עם תוכן פיקטיבי, אשר תוכנן לא משקף נכונה את השירות האמיתי שניתן, וזאת על מנת להסוות את הטמנת הפסולת.

מכתב האישום עולה, כי הנאשמים נאדר טחאן וחברת נ.ע.ט הובלות בע"מ בבעלותו, אפרים בן חמו ממיתר ושתי חברות בשליטתו- חברת ורד ו.מ. בע"מ וחברת ווסט פראס בע"מ, נהנו מתשלומי דמי כניסה מופחתים לאתר ההטמנה, בעקבות הסיווג הכוזב. התיק נחקר על ידי יחידת הונאה דרום במשטרת ישראל והמשטרה הירוקה.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, שישה אישומים בגין ביצוע עבירות של הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות לפי חוק שמירת ניקיון והפרת תנאי רישיון עסק. יחד עם כתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה להורות על חילוט נכסי מקרקעין של הנאשם אורן אפשטיין, ובכללם חוות בודדים, אשר שווים מהווה חלק משוויו של הרכוש אשר בו נעברו העבירות.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button