חדשות הארץמבזקים

מחשש לאסונות: ב'איחוד הצלה' קוראים להשתמש במתקן מיוחד להדלקת נרות חנוכה

בארגון רפואת החירום "איחוד הצלה" יוצאים בקריאה לציבור הרחב להקפיד על הנחיות הבטיחות לקראת חג החנוכה ולהשתמש במתקן מיוחד להדלקת נרות המונע התלקחות של עצמים ואביזרים בבית הנמצאים סמוך לחנוכייה. באיחוד הצלה מציינים כי מידי שנה מתנדבי הארגון מוזנקים לטפל שוב ושוב באירועי שרפות וכוויות בחג החנוכה וכי בשימת לב פשוטה ניתן למנוע את האסונות.

כמו כן, הורים ומבוגרים נקראים להשגיח ולהזהיר את הילדים ממגע או קרבה לשמן רותח במטבח או מנרות החנוכה.

כללי בטיחות בעת הדלקת נרות:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • יש להניח את החנוכייה על משטח יציב כשהיא רחוקה מחפצים דליקים העשויים בד או נייר. לדוגמה: וילון, מפה, ספרים עיתונים וכד". גם המשטח עצמו צריך להיות מחומר שאינו דליק ומבודד חום. המשטח האידיאלי הוא משטח אבן.

  • כמו כן, כדאי להניח מתחת לחנוכייה נייר כסף. כאמור, מומלץ להדליק את החנוכייה בתוך מתקן מיוחד לנרות בעל חיפוי זכוכית. המתקן ימנע מהרוח לפיל את הנרות וימנע מהאש לעבור ולהיתפס בחפץ דליק.

  • במקרה של נפילת נר מתקן זה מונע התלקחות ושריפה. הרחיקו את החנוכייה, את הנרות והגפרורים מהישג ידם של ילדים והשגיחו שהילדים אינם ניגשים אל הנרות כל זמן שהם דולקים.

  • כמו כן, אל תאפשרו לילדים להדליק נרות לבדם. הימנעו מלהתקרב אל הנרות עם הפנים והשיער. האש עלולה להיתפס בשיער בשניות אחדות ולגרום לכוויות בראש ובפנים.

כללי בטיחות בעת טיגון מאכלי חנוכה:

בעת הטיגון יש להשגיח ולמנוע מהילדים להתקרב אל כלי הבישול. כדי למנוע מילדים קטנים להגיע לכלי הבישול הציבו אותם על הלהבות שרחוקות משפת התנור.

אם אתם מחממים מחדש מאכל שטוגן בשמן, היזהרו מלנגוע בו בידיים חשופות מפני שהשמן שבו מתחמם בשנית ועלול לגרום לכוויות.

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה, אמר: "מדי שנה מתנדבי הארגון מוזנקים למקרי כוויות ואסונות שמקורן באי שמירה על כללי הזהירות, ובחלק מהמקרים למרבה הצער אף נגבו חיי אדם עקב אי נקיטת אמצעי בטיחות. בשל כך אנו, ב"איחוד הצלה" קוראים לציבור הרחב להקפיד על כללי הזהירות בעת הדלקת נרות ובזמן טיגון מאכלי חנוכה בשמן.. ובהזדמנות זו נאחל בשם אלפי מתנדבי איחוד הצלה – חג חנוכה שמח לכל בית ישראל".

Back to top button
אפשר התראות מסכים לא תודה