מבזקיםמשפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון נגד ח"כ חיים כץ: "אין מנוס מהטלת קלון והפסקת כהונתו בכנסת"

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (חמישי) לבית משפט השלום בראשון לציון בקשת הצטרפות במעמד "ידידת בית המשפט" להליך הפלילי שמתנהל נגד ח"כ חיים כץ, שנגדו הוגש כתב אישום מקל כחלק מהסדר טיעון – וזאת ללא בקשה להטיל קלון.

לאור החשיבות שמייחסת התנועה לאיכות השלטון לקידום טוהר המידות ברשויות השלטון ולשירוש מעשי שחיתות מן המינהל הציבורי תוך שמירה על האינטרס הציבורי; ולאור המומחיות שרכשה לעצמה במשך למעלה מ-30 שנות פעילותה, פנתה התנועה לבית המשפט בבקשה להניח בפניו כ"ידידת בית המשפט" את עמדתה, לפיה יש להטיל קלון על ח"כ כץ, זאת בגלל חומרת המעשים שיוחסו לכץ תוך ניצול מעמדו ותפקידו.

התנועה מזכירה בבקשתה כי המחוקק עצמו קבע שעומדת לבית המשפט הסמכות להורות מיוזמתו על הטלת קלון, גם מבלי שנתבקש לכך על ידי התביעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "ההחלטה הנוכחית שלא לבקש הטלת קלון על ח"כ כץ נעדרת כל התייחסות לפגיעה האנושה והעמוקה באינטרס הציבור ולהלכות בנושא שהותוו על ידי בתי המשפט השונים. זאת, שעה שנבחר ציבור אשר הודה בעבירת שחיתות שלטונית מוצא עצמו, ולא בפעם הראשונה, בחזרה על כס השלטון מבלי שהוא נתן על כך את הדין לציבור. אין מנוס מהטלת קלון והפסקת כהונתו של הנאשם כחבר בבית המחוקקים הישראלי".

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
Back to top button