מבזקיםמשפטי/פלילי

מפקד כלא גלבוע: "סירסרו בחיילות למחבלים לצרכים מיניים"

מפקד כלא גלבוע, גונדר-משנה פרדי בן שטרית, העיד הבוקר (רביעי) בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לנסיבות בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע.

בן שטרית הביע את מורת רוחו על רקע החלטת נציבת שב"ס קטי פרי להטיל עליו את האחריות לאירוע, לדבריו. "סומנתי על ידי נציבת שב"ס כאחראי לאירוע, כזה שכשל. היא פנתה לשר בר-לב בבקשה להדיח אותי עוד טרם בדקו את נסיבות האירוע. אני אבא לילדים, התחושות קשות."

עוד טען כי "חיילות חובה ששירתו בארגון סורסרו למחבלים לצרכים מיניים" וכי "הנחיה של המחוז לצמצם את מספר המגדלים היא הסיבה לכך שמגדל השמירה הקרוב לפיר היציאה של הבורחים לא היה מאוייש,

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בן שטרית גרס כי "הניסיון שהיה לי כשקיבלתי את הכלא לא שונה משל אחרים. רק עכשיו מינתה מפקד לכלא צלמון, כלא מאוד מסובך לניהול, את גנ"מ יובל ארליך למרות שאין לו שום ניסיון ניהולי בבתי סוהר".

בן שטרית הוסיף: "אני מרגיש לבד. אני החל מליל האירוע הואשמתי כאחראי למחדל, כאשם למחדל, עוד טרם תחילתה של בדיקה כלשהי. החל מליל הבריחה בכל דרך שהייתה – הואשמתי כאחראי ואשם לאירוע. אני גם יודע לומר שסומנתי על ידי נציבת שב"ס כאחראי. פרי האשימה אותי כנראה בגלל הלחץ שהיה עלי".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "סדום ועמורה במדינת ישראל. אם בכלא סירסו בחיילות כדי לספק צרכים של מחבלים ארורים זה מחריד, חייבת לקום ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הפשע המתועב הזה".

צילום: דוברות שב"ס

2 תגובות

Back to top button