חדשות הארץמבזקים

העיר אשקלון אירחה את הכנס הרב ארגוני הארצי בתחומי ביטחון וחירום

ביום רביעי האחרון, 17.11.21, התקיים הכנס הרב ארגוני באולם אשכול הפיס באשקלון. הכנס כלל, בין היתר, את מחלקות צה"ל השונות ביניהן פיקוד העורף, פיקוד דרום, מודיעין, חטיבת החילוץ וחיל הים וכן את משטרת ישראל, כבאות והצלה, מד"א, עיריית אשקלון, קב"טים, זק"א ועוד.

במהלך היום נכחו ראש העיר, תומר גלאם, אלוף פיקוד העורף, אורי גורדין, אלוף פיקוד דרום, אליעזר טולדנו, מפקד מרחב דרום של כיבוי אש, שלום מכלוף, מפקד מרחב דרום של מד"א לכיש, חיים קרדי, נציב הכבאות, דדי שמחי, קצינים וקב"טים מרחביים. במסגרת הכנס דנו המשתתפים בנושאים ביטחוניים שונים וחיזקו את הקשר בין הגופים השונים לצורך חיבור בשעת חירום. כמו כן, שוחחו על המרחב הדרומי כאשר כל ארגון הציג את היכולות שלו וכיצד הן באות לידי ביטוי בזמן אמת. בנוסף, ראש העיר שוחח עם המשתתפים על אשקלון, על ההתמודדות שלה עם מצבי החירום והחוסן הלאומי שתושבי העיר מעניקים לגורמים המקצועיים.

ראש העיר, תומר גלאם: "המדובר בכנס חיוני והיה חשוב לנו במיוחד לקיים אותו בעיר אשקלון שמתמודדת, לצערנו, לעיתים קרובות מדי עם הסלמות ביטחוניות. ראינו מקרוב כיצד שיתופי הפעולה בין כוחות הביטחון, ההצלה והחירום הכרחיים לניצחון ולהעצמת החוסן האזרחי וביום כזה אנחנו מהדקים את הקשר ואת שיתוף הפעולה כדי ליישם אותו בצורה עוד יותר טובה בפעם הבאה שנידרש לכך. בהזדמנות זו אני רוצה לומר תודה לכל השותפים ולכל הגורמים שפועלים יחד איתנו, למען ביטחון תושבי אשקלון, בשגרה ובחירום״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין: ״אין זה סוד שהמערכה הבאה תחל בנקודת הסיום של המערכה הקודמת ואף תהיה עצימה יותר. ישנה חשיבות רבה לשיתוף פעולה בין הארגונים השונים במרחב, היכרות ותיאום מקדים, לצד רשות חזקה וערוכה. המענה המבצעי הרציף יכלול הגעה לכל פגיעה ובזמנים קצרים תוך סנכרון למול הרשויות המקומיות והסד"כ הנמצא במרחב (מד"א, כב"ה, משטרת ישראל, יחידות הסע"ר הרשותיות וכוחות החילוץ של פיקוד העורף) על בסיס מערכות השוע״ל של פיקוד העורף.״

צילום: אלדד עובדיה
צילום: אלדד עובדיה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח