חדשות חוץמבזקים

ארה"ב: לפחות חמישה נדרסו למוות ועשרות נפצעו בתהלוכת חג המולד בוויסקונסין

רכב שטח דרס למוות הלילה (שני) לפחות חמישה בני אדם ופצע יותר מ- 40 בוואקשה אשר בפרברי מילווקי, וויסקונסין בשוק חג המולד שהתקיים בעיר. מטעם עיריית וואקשה נמסר כי עדיין נאסף מידע על המקרה, וכי אנשים רבים פינו את עצמם לבתי החולים. העירייה לא פרסמה מידע נוסף על המתים, כך נמסר מסוכנות הידיעות AP.

מפקד משטרת וואקשה, דן תומפסון, מסר כי נעצר אדם ש"קושר לאירוע" אך הוא לא מסר פרטים עליו או על כל מניע אפשרי. החקירה נמשכה, בסיוע משרד המשפטים של ויסקונסין.

"מה שהתרחש בוואקשה היום הוא מחליא, ויש לי כל ביטחון שהאחראים יובאו לדין", כתב בחשבון הטוויטר היועץ המשפטי ג'וש קאול, קצין אכיפת החוק הבכיר במדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הזוועה תועדה על ידי בשידור חי מטעם העירייה והטלפונים הסלולריים של הצופים. סרטון אחד מציג את הרגע שבו פרץ רכב השטח את המתרס ומה שנשמע כמספר יריות. תומפסון אמר ששוטר בוואקשה ירה באקדח שלו כדי לנסות לעצור את הרכב. לא נפגעו עוברי אורח מירי, ותומפסון אמר שהוא לא יודע אם הנהג נפגע מכדוריו של השוטר.

סרטון אחר מראה ילדה צעירה רוקדת ברחוב כשרכב השטח חולף במהירות, כמה מטרים ממנה, לפני שהוא מזנק אל משתתפי המצעד כמה מאות מטרים קדימה. סרטון אחד, של רקדנים עם פונפונים, מסתיים בקבוצה של אנשים שמטפלים בנערה על הקרקע.

"היו פונפונים ונעליים ונשפך שוקו חם בכל מקום. הייתי צריך לעבור מגופה אחת לשנייה כדי למצוא את הבת שלי", אמר קורי מונטיהו, חבר מועצת המנהלים של מחוז בית הספר ווקשה, ל-Milwaukee Journal Sentinel. "אשתי ושתי הבנות שלי כמעט נפגעו. נא להתפלל עבור כולם.", ביקש.

המצעד, שנערך מדי שנה ביום ראשון שלפני חג ההודיה, בחסות לשכת המסחר של העיר. השנה, ה-59, היה הנושא של "נוחות ושמחה".

ווקאשה הוא פרבר מערבי של מילווקי, וכ-55 מייל (90 ק"מ) צפונית לקנושה, שם זוכה קייל ריטנהאוס ביום שישי מאישומים שנבעו מירי של שלושה גברים במהלך מהומות בעיר זו באוגוסט 2020.

צילום: AP Photo/Jeffrey Phelps
צילום: John Hart/Wisconsin State Journal via AP

Back to top button