משרד התחבורה: נתחשבן עם חברת בוחני נהיגה שביטלה בחינות ללא הצדקה


משרד התחבורה: נתחשבן עם חברת בוחני נהיגה שביטלה בחינות ללא הצדקה

תלונות רבות על ביטולי מבחני-נהיגה-מעשיים (טסט) הגיעו היום (ראשון) לדיון בוועדת הכלכלה. יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון (כחול לבן) הדגיש כי "הפרטת השירות הוכיחה חוסר-יעילות משווע וחוסר-התחשבות בלקוח. מדובר בסיר מבעבע של התמרמרות הציבור. אסור לרשויות לפחד לעשות את הצעדים הנדרשים", והוא קרא לגיבוש מחיר אחיד למבחן נהיגה. ביטון הטיל על אגף הרישוי במשרד התחבורה להציג לוועדה בהקדם – תכנית לשיפור משמעותי בנושא, וכן נתונים על ביטולי המבחנים ועל הקנסות שניתנו לחברות המפעילות, ושיפורים מתוכננים במערכת הממוחשבת.

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) יוזם הדיון, פירט כי עלות הוצאת רישיון נהיגה היא כ-10,000-6,000 ש"ח, עול קשה לצעירים. לדבריו, במקרים רבים כשעה בלבד לפני המבחן המיועד – הוא מתבטל בגלל "אי זמינות בוחן", למרות שבוחן-תורן צריך להיות מיועד דווקא למקרים כאלו. "אין מענה טלפוני בחברה המספקת בוחנים. הרפורמה שבחרה חברות בוחני נהיגה קבעה 5 ימים למבחן המעשי הראשון ו-14 יום למבחן השני – כאשר היום ממתינים כבר כשלושה חודשים למבחן". הוא הדגיש את המתח הנפשי בו מצוי הנבחן, ואת הסבל, הייאוש והתסכול כאשר המבחן נדחה ברגע האחרון. אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) סיפר אף-הוא על ביטול מבחן-מעשי שעה בלבד לפני מועדו. לדבריו, נערך שיעור-הכנה לפני המבחן, וממילא אם המבחן נדחה, התלמיד ייאלץ לשלם על שיעור-הכנה נוסף. בנוסף, ישנם תלמידים שתוקף המבחן-העיוני שלהם עומד לפקוע.

שלמה יוספסברג, יו"ר איגוד מורי הנהיגה, קרא להעניק קדימות במועד המבחן החדש – לתלמידים שמבחנם נדחה. בנוסף, איחור ביותר משלושת-רבעי-השעה של הבוחן – גורם לביטול אוטומטי של המבחן. משה גלעד, יו"ר ועדת החקיקה באיגוד, אף סיפר על עתירה בעניין שהגיש האיגוד לבית המשפט – כנגד משרד התחבורה. לדברי אבי גולן, יו"ר ארגון מורי הנהיגה, מצב תלמידי הנהיגה השתפר לאין-ערוך בשנים האחרונות. "יש עדיין מה לשפר – אך לא באבחת-חרב. זמינות גבוהה מדי של מבחן-מעשי – מביא לזילות המבחן".

אפי רוזן, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, השיב כי "הרפורמה לא הצליחה במלואה, אך הצליחה בצורה משמעותית. איחדנו את המדדים, יצרנו שקיפות, מקצועיות וזמינות של מבחנים-מעשיים. בעבר חלוקת המבחנים, נעשתה בצורה שמעלה רינון לחוסר יושרה. רינון לא-נכון, אבל גם כזה אסור ליצור. יש בעיות ברפורמה, וחברה אחת לא עומדת באמנת-השירות שנקבעה. היום יש 620 אלף מבחנים-מעשיים בשנה, עם כ-200 בוחנים, כאשר לפני הרפורמה היו כ-400 אלף מבחנים בשנה בלבד, עם 120 בוחנים בלבד. היום כ-40% מצליחים במבחן, וזה טבעי כשיש כ-100 בוחנים חדשים "והרגל קלה יותר על הבלם". לדבריו, היום תלמיד יכול לערער על פסילת המבחן שלו, ולהוריד מהמחשב את קטע הווידאו המדובר.

לדבריו, הודעה על ביטול המבחן שעה בלבד לפני המבחן היא פסולה ואינה-מקובלת. "נבוא חשבון עם הזכיין, ונתקן את המערכת כך שתינתן קדימות במבחן חדש לתלמיד שמבחנו נדחה".

לפי עדי איל, מנכ"ל חברת טלדור, המספקת בוחני-נהיגה, זמן השירות הוא 21 יום להספקת מבחן – ועד יוני 2022 החברה תעמוד בהורדת הזמן ל-14 יום. "המצב הנוכחי הוא תוצאה של המערכת הממוחשבת של משרד התחבורה שאינה בשליטתנו".

צילום: pexels

מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה





מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה








0 0 votes
דרגו את הכתבה
Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
وزارة النقل: سوف نتوصل إلى تسوية مع شركة فاحص سياقة ألغت الامتحانات دون مبرر - MivzakLive News
1 day ago

[…] Source link […]



כרטיס ביקור דיגיטלי
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
צילום: pixabay

כשהחברים שלכם יספרו לכם על ההטבה שהם קיבלו מאיתנו, אל תהיו מופתעים

הצטרפו עכשיו לרשימת המנויים שלנו

בחינם

אל תפספסו את ההזדמנות

* בלחיצה על "הצטרפות" אני מאשר/ת קבלת הודעות מחדשות מבזק לייב

דילוג לתוכן