בידורמבזקיםסרטונים

"שעתו האחרונה של מר קול" בכיכובו של אוהד שחר יוצא לאקרנים

"שעתו האחרונה של מר קול", סרטו של דורון ערן, נוצר כסרט מחאה המטפל בקשר בין הון שלטון ומערכת המשפט, קונספירציות של תאגידים ומופרכות החופש. הסרט מבוסס על מחזהו עטור הפרסים של יהושע סובול, אשר עיבד אותו לתסריט והוקרן לראשונה בפסטיבל חיפה האחרון.

"שעתו האחרונה של מר קול" מגולל את השעה האחרונה של עורך הדין מיקי קול, טרם כניסתו לכלא בעקבות תקיפת שופט. קול עומד בכניסה לבית הכלא, כשהוא מקבל שיחת טלפון שטורפת את הקלפים ומגלה לו, שלא הכל אבוד באותו משפט בו הפסיד את אשתו, הונו וחירותו.
במהלך אותה שעה, באמצעות שיחות טלפון עם הנשים בחייו ודרך הבזקי זיכרונות לרגעי מפתח בתקופת התנהלות המשפט, מנסה מיקי קול לגלות את האמת על כישלון המשפט ועורך (גם עם עצמו) חשבון נפש נוקב.

יהושע סובול: "עו"ד מיקי קול, גיבור הסרט, הוא תמצית הקול האנושי הלוחם על קיומו בעידן בו שולט קולם של גורמים רבי עצמה וקולו של ההמון המוסת על ידיהם. עו"ד קול מאמין בחובת אי-ציות לחוקי אוון ובחובת המרי האזרחי כנגד שלטון המחוקק חוקים אלה ומצדיק רשע."
דורון ערן: "במקום שבני האדם מחושבים ומפוחדים, בולעים עוולות ומחניקים חוש צדק הקיים בכל אדם, מיקי קול משמיע קול של מחאה, ועושה מעשים של מחאה שאי אפשר להתעלם מהם. עו"ד מיקי קול הוא הגיבור שלי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: באדיבות טרנספקס

דבר הבמאי

הסרט "שעתו האחרונה של מר קול" נוצר כסרט מחאה שלי כבמאי כנגד השחיתות השלטונית בעשור האחרון.

לתחושתי, בשנים האחרונות רבים מהיוצרים ומובילי התרבות בארץ בוחרים לשתוק ולא להביע את דעתם. כבמאי קולנוע אני מאמין שמתפקידי דווקא בימים אלה, ליצור סרט המעלה על סדר היום הציבורי, לא רק את הקשר המשחית בין הון ושלטון, אלא גם את חוסר האונים של אלו המנסים לצאת כנגד השחיתות השלטונית.

במציאות שבה בני אדם מפוחדים ומחניקים את קולם ומצפונם, דווקא גיבור הסרט שלי עו"ד מיקי קול משמיע קול של מחאה. עו"ד קול הוא אותו אדם אשר מחליט, כנגד כל הסיכויים, להילחם במערכת השלטון. במקרה שלו, מערכת בתי המשפט.
האתגר הקולנועי בבימוי סרט, אשר עלילתו נשענת כולה על שחקן בודד, משקפת מבחינתי תחושות בדידות, ניכור וקושי, שאותן חש כל אדם שיוצא כנגד הנורמות המושחתות אשר השתרשו כל כך בחברה בה אנו חיים בישראל.

דבר התסריטאי:

כתבתי את המחזה "שעתו האחרונה של קול" ואת התסריט מתוך חרדה למערכת המשפט בארץ הנתונה מזה שנים להתקפות ולחצים לשרת אינטרסים של שלטון במעורבות עם הון. ומה יקרה אם מערכת המשפט תיכנע לעוצמה של הון ושלטון ואיך העיוות הזה עלול לעלות בדיני נפשות. בתסריט ביקשתי להזכיר את חובתו האזרחית של כל אדם ללחום למען שימור עליונות המשפט על אינטרסים של הון ושלטון.

דורון ערן – מפיק ובמאי "שעתו האחרונה של מר קול"

דורון ערן הוא מפיק ובמאי בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנים. ערן הפיק למעלה מ-50 סרטי קולנוע עלילתיים, דרמות טלוויזיה וסרטים דוקומנטריים – לשוק הישראלי והבינלאומי. בנוסף לפעילותו כמפיק, ערן ביים סרטים תוך התמקדותו בקולנוע בעל נטייה חברתית המעלה על סדר היום הציבורי את בעיות החברה בארץ. סרטיו הרבים ייצגו את ישראל בפסטיבלי קולנוע מובילים ברחבי העולם וזכו אף בפרסים. בין סרטיו: רוח חדשה (2017), סנאפשוט (2016), נמס בגשם (2011), הדרך לעין חרוד (1990), פלאש (1986).

יהושע סובול – תסריטאי "שעתו האחרונה של מר קול"

מחזאי, במאי וסופר. כתב כשמונים מחזות, שלושה רומנים וספר מסות. מחזותיו תורגמו ל-25 שפות, זכו בפרסים רבים בישראל, באנגליה, בגרמניה, באוסטריה, ביפן ובארה״ב, והם מוצגים ברחבי תבל. סובול ביים לאחרונה את מחזהו ״גטו״ בסין, וההצגה עלתה עד כה ב-24 ערים ברחבי סין. בימים אלה עולה מחזהו ״חוטאים״ בלונדון, בבימויו של ברייאן קוקס. מחזהו החדשני הרב-ערוצי ״אלמה – פולידרמה״ הוצג במשך 26 שנים, ועלה באוסטריה, איטליה, פורטוגל, ארה״ב, גרמניה וישראל. יהושע נשוי לעדנה, מעצבת תפאורה ותלבושות.

אוהד שחר – שחקן ראשי ויחיד ב"שעתו האחרונה של מר קול"

מהשחקנים המוערכים בעולם התיאטרון, שיחק כ50 תפקידים במרבית התיאטרונים בארץ כולל תיאטרון באר שבע, הבימה, בית לסין, תיאטרוני ילדים, וב15 שנים האחרונות בתיאטרון הקאמרי. בנוסף שחר ידוע בקריירת דיבוב מרשימה, הוא הקול העברי של מיקי מאוס, דונלד דאק ועוד שלל דמויות. בגיל 62 הוא חובק לראשונה תפקיד ראשי בסרט הקולנוע "שעתו האחרונה של מר קול".

צילום: באדיבות טרנספקס
צילום: באדיבות טרנספקס
צילום: באדיבות טרנספקס
צילום: באדיבות טרנספקס

בכיכובו של אוהד שחר | בהשתתפות ישראל ברייט, אולג לוין, שלי בן יוסף, חגי שטרוויס | עיצוב תלבושות דני בר שי | תאורן יובל גלרון | מעצב אומנותי יורם שייר | מוסיקה דני רייכנטל | עורכת רעות האן | הפקה שוקי פרידמן | מפיקים שותפים אייבי טבצ'י, אלעד פליקר | צלם ראשי דנור גלזר | תסריט יהושוע סובול | הפקה ובימוי דורון ערן

ישראל 2021 | 80 דקות | יוצא לאקרנים ב-9.12.2021

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח