מבזקיםפוליטי / מדיני

"בעבר זה היה נגד בן גביר הנער והיום זה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו"

חברי הכנסת שלמה קרעי, גלית דיסטל אטבריאן ואמיר אוחנה, השיקו הבוקר (רביעי) את השדולה לישראל דמוקרטית שתעסוק ב"תיקון מערכות המשפט ואכיפת החוק בישראל".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר סיפר במהלך הדיון מקרה אישי עם מערכת המשפט "לפני 30 שנה ואני נער בן 15 קיבלתי דואר פותח ורואה כתב אישום משפשף את העיניים וכך כלשון כתב האישום, "במהלך הפגנה אמר הנאשם לשוטר אתה על תתערב וכך הפריע הנאשם למילוי תפקידו, כך כתב אישום במדינת ישראל, אני מגיע לשופט שמסתכל עלי ועל התביעה המשטרתית ואומר תגידו אתם רודפים אותו". בן גביר המשיך לספר על הרדיפה שהתנהלה נגדו, "46 זיכויים מול 53 כתבי אישום שהגישו נגדי, הנאשם שר בבית המשפט (זיכוי), כתב אישום שהנאשם צעק על אחמד טיבי (זיכוי)".

ח"כ בן גביר תקף את הפרקליט שעמד אחרי כתבי האישום, "הפרקליט שעמד אחרי ההרשעות היה צריך ללכת הביתה, שמו שי ניצן, מאז רק התקדם והפך להיות פרקליט המדינה, כך מדינת ישראל פועלת כשהיא רוצה לחסל, להשתיק". בהמשך סיפר בן גביר כי כשרצה לעסוק במקצוע עריכת דין, נזכרו בפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום אחרי 4 שנים על הפצת מדבקות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי ח"כ בן גביר "יש חלק מהמערכת שלמדו את השיטה כדי לסתום פיות" וציין כי בעבר זה היה נגד בן גביר הנער והיום זה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

ח"כ בן גביר חזר על הצעתו: "לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים, כי כל שינוי שננסה לעשות, יגידו שזה לא חוקתי". בסיום דבריו קרא בן גביר לכל חברי הכנסת להתאחד ולשנות את הרכב הוועדה, "כל חברי הכנסת צריכים להתאחד, כך נשנה את ההתנהלות, כי אחרת יחזיקו אותנו קצר ומי שמאיים עליהם אחת דינו לחקירות, משפטים, כתבי אישום, ולך תוכיח שאין לך אחות".

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
Back to top button