מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום הוגש נגד ארבעה נאשמים בגין עבירות שימוש מידע פנים בחברת קנביט

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (רביעי) לבית משפט המחוזי בתל אביב (המחלקה הכלכלית) כתב אישום נגד ארבעה נאשמים, ובראשם שרון אדיב, שהיה ממייסדיה של חברת קנביט פארמסוטיקלס, ודירקטור בה, בגין עבירות של שימוש במידע פנים. כתב האישום נגד שלושה מהנאשמים – אדיב, גיל אבן וליאורה אלוש – הוגש במסגרת הסדר טיעון.
 
כתב האישום מייחס לנאשמים שימוש במידע פנים בנוגע לשני אירועים משמעותיים בחברת קנביט. הראשון, התקדמות מו"מ עם קבוצת משקיעים וחתימה על הסכם השקעה משמעותי בחודש ינואר 2019, אשר מטרתו הייתה להוציא את קנביט ממסחר ברשימת השימור. האירוע השני, מחודש מאי 2019, נוגע לקבלת אישור רגולטורי המעיד על עמידתה של קנביט בדרישות תנאי הגידול על פי התקינה של משרד הבריאות בתחום הקנביס.

לפי כתב האישום, מסר אדיב לחברו, גיל אבן, מידע פנים בנוגע לשני אירועים אלה. אבן רכש מניות קנביט כשמידע הפנים בידו. לאחר פרסום האירועים לציבור עלה שער מניית קנביט. אדיב מואשם בשימוש במידע פנים בכך שמסר את מידע הפנים שהיה בידיו לאבן, ואבן מואשם בכך שרכש מניות קנביט כשמידע פנים בידיו.

עוד לפי כתב האישום, יואב רגב, שהיה גם הוא מקורב לאדיב, אישית ומקצועית, למד מאדיב על אירוע מידע הפנים מינואר 2019. טרם הדיווח לציבור בגין האירוע, מסר רגב את מידע הפנים לליאורה אלוש, והמליץ לה לרכוש מניות קנביט באופן מיידי. אלוש הורתה ליועץ ההשקעות שלה לרכוש עבורה מניות קנביט, טרם הפרסום לציבור. רגב מואשם בשימוש במידע פנים בכך שמסר את מידע הפנים שהיה בידו לאלוש, ואלוש מואשמת בכך שרכשה מניות קנביט טרם הפרסום לציבור.
 
במסגרת ההסדרים הסכימו הצדדים כי על אדיב ייגזרו תשעה חודשי עבודות שירות וקנס כספי ועל אבן ייגזרו ארבעה וחצי חודשי עבודות שירות וקנס כספי. אלוש תבצע שירות לתועלת הציבור ותתרום סכום של 80,000 ש"ח לגוף שפועל בתחום החינוך הפיננסי. ההסדרים כפופים לאישור בית המשפט.
 
כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד חנה קורין ורז סיטבון ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך.
 

צילום: freepik
 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח