מבזקיםפוליטי / מדיני

דיוני המו"מ להסכם סחר חופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות יוצאים לדרך

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל' אורנה ברביבאי, קיימה אתמול (שני) פגישה וירטואלית עם מקבילה האמירתי, עבדאללה בין טוק אל מארי, והשיקה רשמית את דיוני המו"מ לכינון הסכם סחר חופשי בין איחוד האמירויות הערביות לבין מדינת ישראל.

השרה ברביבאי ציינה בפגישה עם מקבילה האמירתי כי: "מפגש זה פותח דלת למפגשים הרבים שבדרך וכי אין ספק כי הסכם זה יעזור לחזק באופן משמעותי את הסחר בין המדינות, יסיר חסמים וירחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי. עוד הביעה השרה תקווה כי ההסכם יסייע לתעשייה ולאנשי עסקים משתי המדינות וייצור הזדמנויות לשיתופי פעולה עסקיים רבים ומגוונים, ובכך אני מקווה שנוכל למצות את מהפוטנציאל האדיר הגלום ביחסים והידידות בין ישראל לאיחוד האמירויות".

במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה מציינים כי מאז "הסכמי אברהם" שנחתמו לפני כשנה, הסחר בין המדינות גדל באופן דרמטי ונכון לחודש יולי 2021 עומד על כ 500 מיליון דולר בסחורות בלבד. במינהל סחר חוץ צופים כי נתונים אלו צפויים להמשיך ולצמוח בקצב מהיר ולהגיע לרמות גבוהות הרבה יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן, נחת אמש בדובאיי, במטרה להתניע את דיוני המו"מ לכינון הסכם סחר חופשי בין איחוד האמירויות הערביות ומדינת ישראל. כהן, העומד בראש צוות המו"מ מהצד הישראלי – שכולל נציגים ממשרד הכלכלה והתעשייה, מינהל המכס, משרד החקלאות, משרד החוץ ומשרד המשפטים – נפגש כבר הבוקר עם מקבילו, האמירתי, העומד בראש צוות המו"מ מטעם משרד הכלכלה האמירתי. במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה הישראלי מציינים כי סבב הדיונים הראשון, שהחל היום (שני, 15.11) עתיד להסתיים ביום חמישי (18.11).

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ וראש צוות המו"מ הישראלי לכינון הסכם הסחר החופשי עם האמירויות: "מאז כינון הסכמי אברהם גדל משמעותית הסחר בין איחוד האמירויות הערביות לבין ישראל והגיע בחודש יולי 2021 ל- 500 מיליון דולר בסחורות בלבד – כלומר, לא כולל שירותים ושירותים עסקיים. " אמר כהן והוסיף: "בכוונתנו לגבש עם עמיתינו האמירתים הסכם משמעותי ומקיף, שיכלול בין היתר, סוגיות הנוגעות לסחר בסחורות לרבות רגולציה ותקינה, מכס, סחר בשירותים, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני".

נתוני סחר: היקף הסחר בסחורות ב- 2020 בין ישראל לאיחוד האמירויות עמד על כ-125 מיליון דולר, שהתחלקו לכ-58 מיליון דולר יצוא וכ- 67 מיליון דולר יבוא. לאחר החתימה על הסכמי אברהם ניתן לראות קפיצה משמעותית בהיקף הסחר ב- 2021. על פי נתונים ארעיים של הלמ"ס, מתחילת 2021 (ינואר- יולי) עומד היקף הסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות על 495 מליון דולר. היקף היצוא עומד על 197 מיליון דולר, כאשר רובו מתייחס ליהלומים, אך גם מיכון ומכשור חשמלי, אלקטרוניקה, כלי תחבורה ושמנים. היקף היבוא עומד על 298 מיליון דולר, מרביתם יהלומים אך גם היקפים נכבדים של מיכון ומכשור חשמלי ואלקטרוני, תכשיטים, מינרלים ודלקים ושמנים. 

דיוני המו"מ להסכם סחר חופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות יוצאים לדרך
צילום: יח"צ משרד הכלכלה
דיוני המו"מ להסכם סחר חופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות יוצאים לדרך
צילום: יח"צ משרד הכלכלה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח