מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום כנגד 20 נאשמים הוגש בגין סחר וניסיון לסחור בנשק ביישומון WHATSAPP

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז, כתבי אישום כנגד 20 נאשמים, בהם 3 תושבי הרשות הפלסטינית, בגין עבירות של סחר וניסיון לביצוע עסקאות בנשק ותחמושת, אשר התבצעו באמצעות אפליקציית WHATSAPP. הנאשמים נהגו להתכתב ביניהם ולפרט את פרטי העסקה וכן לצרף תמונות של כלי הנשק, כאשר בחלקן הם נראים אוחזים בנשק בעצמם. הנאשמים בפרשה הינם חלק מרשת רחבה שעסקה בעסקאות נשק ובהברחתם מתוך שטחי הרשות הפלסטינית לשטח מדינת ישראל.

כתבי האישום, שהוגשו על ידי עו"ד ליטל שירי-גלעד, מתבססים על תכתובות טלפונים של שני חשודים מרכזיים אל מול חשודים נוספים, כאשר הנאשמים, כל אחד על פי חלקו, לקח חלק פעיל בביצוע עסקאות של סחר בנשק ובתחמושת מסוגים שונים. בין הנאשמים התקיימו התכתבויות לביצוע העסקאות באמצעות אפליקציית WHATSUPP שם גם החליפו ביניהם תמונות של כלי הנשק האמורים, צילמו עצמם כשהם נושאים את כלי הנשק ואף מבצעים ירי בנשק חם. מן ההתכתבויות עולה כי כוונת הנאשמים הייתה לרכוש את כלי הנשק ולאחר מכן למכור אותם או להעבירם לאחרים, בתוך שטחי מדינת ישראל, תמורת רווח כספי, כאשר הם נוקבים מפורשות במחירים של כלי הנשק, המגיעים לכדי עשרות ואף מאות אלפי שקלים. בחלק מהמקרים מכרו הנאשמים בעצמם את כלי הנשק ובחלק מהמקרים המכירה בוצעה דרך צד שלישי. בשיחות אשר התקיימו בין הנאשמים באפליקציה, מזוהים לרוב כלי הנשק בשמם המפורש ואילו לעיתים עושים הנאשמים שימוש בקודים חוזרים תוך הפניה לתמונות שנשלחו.

במקביל לכתבי האישום הוגשו נגד הנאשמים גם בקשות להארכת מעצרם עד תום ההליכים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד גלעד-שירי, אשר ליוותה את התיק מטעם פרקליטות מחוז מרכז: "מדובר בפרשה רחבת היקף, ששיאה הבוקר בהגשתם של כתבי האישום כנגד 20 נאשמים, אשר היו חלק מרשת ענפה של הברחת כלי נשק משטחי הרשות הפלסטינית לתוך ישראל. הפרקליטות מגלה אפס סובלנות לכלל עברייני הנשק, ולא נהסס לעשות שימוש בכל אמצעי טכנולוגי העומד לרשותנו כדי להעמיד לדין את מי שעוסקים בכך. לכידתם של אנשי הרשת תהווה מכה קשה לתחום הסחר בנשק בלתי חוקי והיא צעד משמעותי נוסף במלחמה שהכריזה הפרקליטות למיגור תופעת כלי הנשק בחברה הערבית".

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button