מבזקיםפוליטי / מדיני

היועמ"ש לשעבר באירוע מגן השקיפות: "אנשים טובים מתרחקים מהפוליטיקה"

שופט בית המשפט העליון והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, נאם הערב (ראשון) באירוע הענקת מגן השקיפות על שם דוב יזרעאלי לשנת 2021, אשר הוענק השנה לאיש התקשורת, ח"כ לשעבר יגאל גואטה, ולרחלי גוטליב רושגולד, פעילה חברתית במגזר החרדי הנאבקת בתופעת הפגיעות וההטרדות המיניות.

מזוז התריע מפני השלכות השחיתות השלטונית על החברה ועל הפוליטיקה הישראלית וקרא לפעול להגברת השקיפות ככלי למאבק בשחיתות. מזוז אמר: "השחיתות השלטונית מוציאה שם רע לפוליטיקאים, והתוצאה היא התרחקות אנשים טובים מהפוליטיקה ולהתרחקות הזאת יש מחיר כי פניה של החברה, דמותה והישגיה נקבעים במידה לא מבוטלת על ידי איכות ההנהגה הפוליטית שלה. ואם להנהגה הפוליטית אין אנשים איכותיים וערכיים שיכולים לשמש מודל לציבור יש לכך השפעות כל כל היבטי החברה. במדינות שיש בהן שחיתות שלטונית השלטון אינו נהנה מאמון הציבור והוא לא יכול לקבל החלטות ולבצע אותן."

עוד ציין מזוז כי: "כדי שהמאבק בשחיתות יהיה אפקטיבי הוא צריך להתנהל בעת ובעונה אחת ובחזית רחבה מאוד של כלים כאשר לצד פעילות נמרצת של רשויות אכיפת החוק נדרשת פעולת מניעה של שומרי סף, לצד תחקירים עיתונאיים, עמותות וכו. בין האמצעים המניעתיים יש מקום של כבוד לנושא השקיפות. השקיפות חשובה למאבק בשחיתות כי שחיתות היא עבריינות הסמויה מן העין. עבריינות שלכל השותפים לה יש אינטרס שלא לחשוף את עצם קיומה ולהעלים את העבירה. הנפגע הכמעט בלעדי הוא הציבור שכלל לא מודע לכך. לכן עצם החשיפה של העבירה הוא לב העניין וכאן המקום של שקיפות. שקיפות שלטונית היא תנאי הכרחי לשלטון נקי כפיים וכדי שלא יהיו עבירות שחיתות במוסדות השלטון צריכה להיווצר הרתעה ושקיפות יוצרת את ההרתעה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן, לע"מ

Back to top button