חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה מברך את בני עקיבא: "מופת של ערכים כיבוד האחר"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בירך היום (שישי) את תנועת בני עקיבא, לרגל שבת ארגון וסיפר על הקשר המשפחתי המיוחד שלו לתנועה שהחל עוד בגרעין בני עקיבא "משואות יצחק" ועל אחותו שהייתה קומונרית מיתולוגית בסניף הרצליה.

מדבר הנשיא: "חניכים, חניכות, מדריכים ומדריכות נפלאים, "חודש הארגון" שעבורכם הוא חודש שיא, עשיר ומלא בתוכן ועשיה, הוא הזדמנות מצוינת עבורי, לשלוח אליכם כמה מלות ברכה על הדברים הנפלאים שאתם עושים לכל אורך השנה. תנועת בני עקיבא בארץ ובעולם יונקת משורשים עמוקים, שאותם הניח במקור הרב משה צבי נריה זצ"ל, מתוך חיבור עמוק ומחויבות למסורת, למדינה, לעם ולארץ. במוקד העשייה החברתית, החינוכית והציונית שלכם, בסניפים, בישיבות ובאולפנות, אתם מחוברים כל הזמן לתורת ישראל, לארץ ישראל, למדינת ישראל, ובראש ובראשונה לעם ישראל כולו. ובלב תשומת-הלב שלכם תמיד החברה הישראלית."

עוד הוסיף הנשיא ואמר: "הזיקה המשפחתית שלי לתנועה החלה טרם זמני-בגרעין בני עקיבא משואות יצחק שהיה בגוש עציון והוא הוא בשפלת יהודה, מהוותיקים ביותר, שנושא את שמו של סבי הדגול – הרב הראשי הראשון למדינת לישראל – הרב יצחק הלוי הרצוג זצ"ל, ואח"כ אחותי רונית שהייתה אפילו קומונרית מיתולוגית בסניף הרצליה. כך שהחיבור עמוק ויקר ללבי. חברות וחברים, בני עקיבא של ילדותי הייתה גשר בין עולמות ואפשרה לִגוונים רבים ושונים להיות חלק ממנה. אני מרגיש שהקול הייחודי הזה נחוץ לנו מאד גם היום, אז אל תתרחקו ממנו כי נחוצה התבוננות מחודשת, רחבה יותר, לנוכח החברה הישראלית המשתנה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר הנשיא: "על בני עקיבא להיות מופת של ערכים כיבוד האחר והכרת האחר- אתם איתנים מספיק בכדי להנמיך, ולו במעט, את גבולות הגזרה על מנת להביט סביב ולשלב ידיים לטובת הכלל. אני בטוח שכוחכם, דיבוק החברים המפורסם שלכם, מסירותכם ותבונתכם, יעמדו לימינכם גם כאן. אז קדימה בני עקיבא. ה' עמכם, חודש ארגון שמח!"

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את טקס פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן  
צילום: חיים צח/ לע״מ


צילום: צלם אבי קנר, מקליט אורי בוזגלו

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח