חדשות הארץמבזקים

תנועת רגבים: "לא ייתכן שמועצת אל קסום לא גובה ארנונה מתושביה למרות פסק בג"ץ"

שרת הפנים, איילת שקד, החליטה אתמול (חמישי) לשנות את חלוקת הארנונה שמשלמים מפעלי ים המלח. במקום שאת תשלומי הארנונה תקבל רק המועצה האזורית תמר, חולקו התשלומים בין עשר רשויות שונות: ערד, דימונה, ירוחם, כסיפה, ערערה בנגב, נווה מדבר, אל קסום, רמת נגב והערבה התיכונה.

במקביל, שינתה שקד את הקריטריונים הקובעים כמה תקבל כל מועצה והגדילה את ההשפעה של קריטריון גביית הארנונה למגורים באותה מועצה על הסכום שהיא תקבל, כך שהוא עלה מ9% ל-25%.

לדברי תנועת רגבים: "ההחלטה העקרונית על שינוי בחלוקת ההכנסות מארנונה שלא למגורים, על ידי וועדות הגבולות, הינה צעד נכון ומתבקש, אולם השינוי חייב להיות מותנה ומעוגן בשינוי אמיתי במוטיביציה של הרשויות המקומיות לגבות ארנונה למגורים מתושביהן, כפי שגם הודגש בדוח מבקר המדינה האחרון. המועצה האזורית אל קסום, עד היום לא גובה ארנונה למגורים מתושביה, חרף התחייבותה בבג"ץ, ושני דוחות מבקר המדינה שעסקו בנושא בעשור האחרון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדוח מבקר המדינה שפורסם בחודשים האחרונים הודגש כי לאורך כל שנות קיומה המועצה לא עשתה את המינימום הנדרש כדי לגבות ארנונה מתושביה, לא ביצעה סקר נכסים ואפילו לא הקימה מערך שיוכל לגבות את הארנונה. מבקר המדינה ציין כי חרף עתירה שהגישה תנועת רגבים לבג"ץ בשנת 2014, המועצות האזוריות אל קסום ונווה מדבר, לא עמדו למעשה בכלל ההתחייבויות שנתנו לבג"ץ, וההצהרה כי הן בעיצומו של הקמת מערך גבייה וביצוע סקר נכסים. בג"ץ קיבל את עמדת רגבים והורה למועצות לשלם הוצאות משפט בסך עשרות אלפי שקלים.

בתנועת רגבים מציינים כי מאז מיצוי העתירה לבג"ץ בשנת 2018, ביצעה מועצה אזורית נווה מדבר את התחייבותה, ועל אף שמצב הגבייה בה רחוק ממיצוי – הרי שהיא ביצעה צעדים משמעותיים. לעומתה מועצת אל קסום לא ביצעה סקר נכסים והיא אינה גובה ארנונה למגורים, ולפני כשלושה חודשים הגישה רגבים עתירה חדשה בנושא.

מאיר דויטש, מנכ"ל רגבים אומר: "לא ייתכן שמועצה שלא עושה את המינימום הנדרש בכדי לדרוש ארנונה מתושביה, למרות פסיקת בג"ץ ודו"חות מבקר המדינה, תזכה לקבל סכומים עצומים של תשלומי ארנונה ממועצות אחרות. אנחנו קוראים לשרה שקד להתנות את קבלת הארנונה ממפעלי ים המלח בהקמת מערך גבייה מתפקד של ארנונה למגורים".

צילום: וועידת מקור ראשון ותנועת רגבים
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח