מבזקיםפוליטי / מדיני

"לא ידעתי להתמודד עם הבושה וההסתרה וזה הפך לעול שחייתי איתו, ואולי עד היום חי איתו"

הוועדה לזכויות הילד, בראשות ח"כ מיכל שיר סגמן, קיימה היום (רביעי) דיון בנושא פגיעות מיניות בקטינים מקהילת הלהט"ב.

צח רפפורט הגיע לדיון בכדי למסור את עדותו, בפנים גלויות ובשמו, וכך סיפר לחברי הוועדה: "בגיל 12 חיפשתי מישהו לדבר איתו, נכנסתי לצ'אטים של הקהילה, ופנה אלי מישהו שאמר לי שהוא בן 28 וישמח לדבר איתי. דיברנו בטלפון והוא שאל אותי אם אני בתול. הוא רצה לחכות לבר מצווה שלי ורק אז שאבוא אליו, וחשבתי שזה טיפשי, אז אמרתי לו שאני כבר יכול לבוא אליו. הוא סיפר לי שיש קרום בתולין אצל גברים, ואני האמנתי. בסוף לא נפגשנו, ולאחר בר המצווה נפגשתי עם גבר אחר מהצ'אט בחולות ראשל"צ. לא ידעתי להתמודד עם הבושה וההסתרה וזה הפך לעול שחייתי איתו, אולי עד היום חי איתו, ומשפיע על המיניות שלי ועל יחסי עם אנשים. היום אני מבין שקשה לי לסמוך על גברים הומואים. אני רוצה להקים תא משפחתי משלי וזה ממש דבר שחוסם אותי. היום אני מבין שזה לא היה חייב להתפתח כך, אם היה לי גורם לשתף."

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל שיר סגמן אמרה בסיכומה: "משרדי הממשלה – הרווחה, החינוך, ביטחון הפנים ומשרד הבריאות, שבו ביחד וחישבו איך מייצרים קמפיין מסיבי משותף – בכל הרשתות והערוצים להעלאת המודעות לשירותים המבורכים שהמשרדים מסוגלים לתת. להגיד להם בקמפיין שהם לא אשמים ויש אנשים שמחכים לשמוע אותם ויכולים להכיל אותם. זה משהו שאם כל המשרדים ישתתפו כולם יכולים לעמוד בו תקציבית, וזה יהיה הדבר הגדול ביותר שמדינת ישראל עשתה אי פעם בנושא פגיעות מיניות בילדים בכלל, ובקהילה הגאה בפרט. להיות בארון זה דבר לא פשוט, המון התחבטויות פנימיות, המון שאלות וספקות של אדם כלפי עצמו, כלפי סביבתו, אפילו אם היא תומכת ובוודאי אם לא תומכת. זה קשה כמו שהוא, ועוד יותר כשמוסיפים על זה את נושא הפגיעות המיניות. אני שוב קוראת: אתם לא לבד. אנחנו אתכם. תפנו גם למשרדי הממשלה וגם לאיגוד נפגעות ונפגעי תקיפה מינית. 1202 זה המספר לנערות ונשים ו-1203 זה לנערים וגברים. יש גם צ'אט וווטסאפ כך שאפשר לפנות אליהם בצורה אנונימית לגמרי, מי שחושש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ שיר הוסיפה: "הורים, שימו לב מה קורה אצלכם בבית. תבדקו שאתם נותנים לנערות ולנערים להרגיש שדלתכם פתוחה בפניהם, שהם יכולים לבוא ולדבר אתכם. אל תהיו חלק מהארון. הם מחכים לכם והם צריכים אתכם. הוועדה קוראת למשרד החינוך לחזק את הלמידה בנושא מיניות מיטיבה בכלל ומיניות להט"בית מיטיבה בפרט. כמו כן להעמיק את הכשרות הצוותים החינוכיים בזיהוי ילדים נפגעי פגיעות מיניות ולקבוע כחובה הרצאות של ארגוני הלהט"בים בכל בתי הספר. הוועדה קוראת לקדם את הצעות החוק לעניין הכשרות לזיהוי ואיתור ילדים נפגעי עבירות מין, כחובה."

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button