מבזקיםמשפטי/פלילי

תשעה חודשי עבודות שירות נגזרו על אריה שיף, שירה למוות בפורץ בערד

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר הבוקר (שלישי) על אריה שיף, שירה למוות במוחמד אלאטרש לאחר שניסה לפרוץ לרכבו סמוך לביתו בערד בנובמבר 2020, תשעה חודשי עבודות שירות. זאת לאחר שהפרקליטות ביקשה לגזור על שיף עונש בן ארבע עד שש שנות מאסר לאחר שהורשע בהמתה בקלות דעת של אלאטרש. שיף הודה במיוחס לו לאחר הליך גישור. שיף הגיב לגזר הדין כי הוא "שמח שזה נגמר, עצוב על הטרגדיה".

בגזר הדין נכתב בין השאר כי "הנאשם נגרר לאירוע שלא יזם ולא תכנן, דבר שנעשה דווקא על ידי המנוח ושותפיו; הנאשם עמד לבדו, בשעת לילה מאוחרת, מול המנוח ושותפיו – כולם רעולי פנים, שדי בחזותם כדי להטיל אימה ופחד; המנוח ושותפיו נתפסו "על חם" על ידי הנאשם כשהם מבצעים עבירה פלילית שכוונה כלפי רכושו, והחשש שמא יפגעו בו וברעייתו, כדי שיתאפשר להם לממש כוונתם לגנוב את רכבו – היה סביר; ומעל לכל, כל האירוע נמשך שניות מעטות, כאשר בדיעבד ניתן לנתח כל צעד או כל תנועת יד שעשה הנאשם".

מתנועת 'אם תרצו' נמסר בתגובה: "לאחר חודשים ארוכים של מאבק ציבורי שמחים שהלחץ הציבורי הצליח. לכתחילה לא היה צורך בכלל להרשיע את אריה, לפחות השופטת מבינה היטב שכעת יש להעביר מסר מאוד ברור שמאפשר לאזרח להגן על עצמו מול עבריינים. את הביטחון לנגב ייקח עוד זמן רב להחזיר, אבל לפחות את החיים שלו אריה שיף מקבל היום בחזרה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button