כלכלהמבזקים

פגישת שרות הכלכלה של ישראל וקולומביה: דנו בחיזוק קשרי הכלכלה והמסחר בין המדינות

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל' אורנה ברביבאי נפגשה היום (שני) עם מקבילתה הקולומביאנית, חִימֶנָה לוֹמְבָּנָה, בלשכתה בירושלים במטרה לדון בנושא יישום ההסכם לכינון אזור סחר חופשי (אס"ח) אשר נכנס לתוקף בשנה שעברה (אוגוסט 2020).

הביקור בישראל, בו לוקחים חלק 6 שרים (שרת המסחר, שר הבריאות, שר החקלאות, השר לאיכות הסביבה, שרת התחבורה ושר ההגנה) מסיים רצף של ביקורים בינלאומיים של נשיא קולומביה שביקר לפני ההגעה לישראל בוועידת האקלים של האו"ם בגלזגו (COP26) ולאחר מכן ב-Expo-Dubai. בנוסף, מתלווה משלחת עסקית וכן "משלחת חדשנות" המורכבת מסטרטאפים קולומביאנים ומתורמים לפתיחת משרד החדשנות והטכנולוגיה של קולומביה בירושלים.

במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה מציינים כי קולומביה רואה בגיוון הסחר שלה עם ישראל חשיבות רבה. עדות לכך ניתן לראות בהחלטת ממשלת קולומביה לפתוח בישראל משרד חדשנות וטכנולוגיה ראשון בעולם (על השני הוחלט אך לאחרונה והוא יוקם בקוריאה הדרומית).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"האוריינטציה הכללית של ביקור הנשיא ושריו נוגעת בתחומים הכלכליים, שכן מרבית הלו"זים של השרים עוסקים בפוטנציאל העסקי באופן ישיר או עקיף. הקולומביאנים מעוניינים להגביר יצוא של מוצרים שונים, בדגש על מוצרי חקלאות ומזון, ולהגביר את הסחר בשירותים עתירי-ידע" אומר אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה: "תעשיית ההייטק הקולומביאנית צומחת ורואה בישראל שותפה טבעית לעסקים בתחומים הטכנולוגיים. בצד היצוא מישראל לקולומביה, אנו מזהים עניין בטכנולוגיות, הן בתחום החקלאות והן בתחומים של שירותים לאזרח, בריאות ו"ערים חכמות" מסכם כהן ומוסיף: "אנו מזמינים חברות ישראליות המעוניינות לעשות עסקים בקולומביה לפנות אל הנספחות הכלכלית שלנו בבוגוטה. יחד, נבחן כיצד נוכל לסייע להצלחת החברות הישראליות הפונות בשוק מרתק זה " .

בתוך כך, מעדכנים במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה כי שרי הבריאות, החקלאות, התחבורה והסביבה של קולומביה יקיימו "שולחנות עגולים" במהלך האירוע העסקי המרכזי שיתקיים ב-9 בנובמבר במרכז פרס. במסגרת המפגש, כל שר יפגוש חברות ישראליות שהוזמנו על ידי מכון היצוא בתיאום עם נספחות משרד הכלכלה והתעשייה בקולומביה. עוד ביוזמת מינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה – שרת התחבורה הקולומביאנית צפויה לבקר במרכז מרכז הניסויים של הרכב האוטונומי, בכנס תחבורה חכמה שם תפגוש חברות ישראליות מתחום האוטומוטיב. גם פעילויות אלו בתיאום והובלה של משרד הכלכלה ושל משרד החוץ.

נתוני ייצוא וייבוא של סחורות ישראל-קולומביה: במהלך 2020 היצוא הישראלי לקולומביה יותר מהוכפל (לאחר מספר שנים של יציבות), מ-86.5 מיליון דולר ב-2019 ל-190 מיליון דולר ב-2020. היבוא מקולומביה הראה עלייה קלה גם כן. חלק גדול מהעלייה נזקף לזכות ההתחזקות של הסקטור החקלאי הקולומביאני, שממשיך לצרוך תשומות גדלות והולכות, לרבות מוצרים כימיים (דשנים ומוצרים נוספים), מערכות השקייה, מערכות ניהול ממוחשבות, יריעות פלסטיק ועוד. בנוסף ניכרת עלייה ביצוא הטכנולוגי לקולומביה, של מוצרים טכנולוגיים מכל הסוגים, לרבות מוצרי מחשוב, מכשור רפואי דיגיטלי, מערכות תקשורת ורכיבים עבור מערכות של "ערים חכמות".

פגישת שרות הכלכלה של ישראל וקולומביה: דנו בחיזוק קשרי הכלכלה והמסחר בין המדינות
צילום: סבין שטרנברג
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח