מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: נבקש לקדם כבר בחודש הקרוב את הגיור בידי רבני ערים ואת מתווה הכותל

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "אני מברך את צה״ל וכוחות הביטחון על יירוט הכתב״מ של חמאס מעל הים, אסור לשכוח שגם בדרום וגם בצפון ניצבים מולנו כוחות שלא נחים לרגע והיום קיבלנו תזכורת נוספת. העברת התקציב יצרה נכס חשוב מאוד שחייבים לשמור עליו והנכס הזה נקרא יציבות פוליטית, ולכן אני מנצל את ישיבת הסיעה ופונה לכל ראשי המפלגות שלא יפתיעו או יביכו אחד את השני כדי שהכל יהיה מתואם ומוסכם מראש. יש לנו מספיק הסכמות שמופיעות בהסכמים קואליציונים שחייבים לממש אותם כבר עכשיו. יש גם נושאים שעדיין לא חתומים ומבחינתנו נושא הגיור על ידי רבני העיר ומתווה הכותל, אלה דברים שנרצה לקדם כבר בחודש הקרוב. בנוסף יש עוד שורה של חוקים שאנחנו מקדמים, כמו למשל קרן העושר. יש פה סיעה שהיא מוסכמת על כולם ואני מקווה שכולנו, כל המפלגות והסיעות נפעל באופן אחראי ומסונכרן."

עוד אמר ליברמן: "אני מציע לכולם להסתכל על המגמה העולמית, ראיתי השבוע הודעה של ארגון המזון וחקלאות של האו״ם שהוא גוף מאוד רציני ומכובד. בהודעה נכתב כי מחירי המזון בעולם זינקו ב-30 אחוז תוך שנה, שיא של העשור האחרון. צריך להבין שכלכלות בעולם, במיוחד במדינות מפותחות זה כמו כלים שלובים – כשמחירים בסיסיים של חיטה, סויה ומרכיבים אחרים קופצים בעשרות אחוזים יש לזה השפעה. כשמחירי הדלק זינקו ב-130 אחוז אז יש לזה השפעה על כולם, כשמחיר הובלה ימית עלה בשנתיים ב-780 אחוז אז יש לזה השפעה גדולה, כיוון שאם אנחנו מדברים על שוק הדיוק אז חלק גדול ממפרט הדירה מיובא בהובלה ולצערי אין לנו השפעה על מחירי ההובלה הימית."

ליברמן הוסיף: "יחד עם זאת, אנחנו נמצאים בכושר טוב כאשר אני מסתכל על נתוני הגרעון שפרסמנו היום – אלה נתונים פנטסטיים. אנחנו חתכנו מאז הקמת הממשלה את הגירעון בכחצי וכל מה שתלוי בנו אנחנו עושים. בעניין אגרת הגודש, האגרה תכנס לתוקף ב2025 וזה לא במקרה. אנחנו נתנו את פרק הזמן הזה כדי שכולנו נוכל להתארגן, גם האזרחים וגם המדינה. אנחנו נכניס עד 2025 עוד קווי רכבת קלה בתל אביב ונוסיף עוד מסילה בקו חיפה – תל אביב. יש עוד הרבה עבודה שאנחנו מתכוונים לעשות במשך ארבע שנים כדי לשפר ולהעמיד אפשרויות טובות יותר של תחבורה ציבורית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ללא קרדיט

Back to top button