חדשות הארץמבזקים

"סדר חברתי חדש": שר הביטחון נפגש יו"ר התאחדות הסטודנטים יגבשו מתווה לשירות בצה"ל

שר הביטחון, בני גנץ, קיבל היום (ראשון) מידי יו"ר התאחדות הסטודנטים, שלומי יחיאב וחברי התאחדות הסטודנטים את מתווה "סדר חברתי חדש", הנוגע למתווה השירות בצה"ל וההתנדבות בגופים אזרחיים. במרכז המתווה מוצע מודל של התנדבות ונתינה המותאמת לאורח חיי המתנדב וזהותו, באופן שיקדם קיום שותפות חיים בין חלקי החברה בישראל. גנץ עדכן במהלך המפגש, כי במסגרת צוות השוויון בנטל שיוקם, ישולבו נציגי הסטודנטים, שיתרמו ויסייעו לגיבוש המתווה הממשלתי.

מדברי שר הביטחון בסיום המפגש: "אני שמחתי לפגוש את נציגי הסטודנטים מרחבי הארץ, שבאו עם מתווה של "סדר חברתי חדש" שנצליח לשלב אותו, כך אני מקווה ומאמין, במסגרת מתווה השירות. כל אחד במדינת ישראל צריך למצוא דרך לשרת את המדינה בדרכו, ואין ספק שכל מי שמשרת את המדינה לא רק תורם אלא גם נתרם. על הדבר הזה ננסה לעבוד ביחד במהלך התקופה הקרובה. תודה רבה שבאתם והצגתם, תודה שאכפת לכם, הדבר הזה כמובן מעורר גאווה גדולה ומעודד לדעת שלדור הצעיר במדינת ישראל אכפת מהמדינה ומחפש את הדרך לעשות את זה."

מדברי יו"ר התאחדות הסטודנטים שלומי יחיאב: "תודה רבה השר, אנחנו הגענו לפה היום, סטודנטיות וסטודנטים מכל החברה הישראלית, מכל המגזרים והמגדרים, נראה לי שהאמרה הבסיסית המשמעותית זה שבאנו להגיד שהשונות בינינו לא צריכה להיות המקור למחלוקות ולמריבות, ואם אנחנו רק משנים תפיסה ומייצרים פה סדר חברתי חדש, אנחנו יכולים להפוך אותה למקור של עוצמה. גם עוצמה לאומית אבל גם עוצמה לדור הצעיר, שאפשר לייצר דרכו מוביליות להשכלה הגבוהה ולשוק התעסוקה, וכך לתת הזדמנות לכל צעיר וצעירה בישראל להצליח. העתיד של המדינה מאוד חשוב לנו, אנחנו לא רוצים להוריד מהחשיבות של השירות בצה"ל, להפך, אנחנו רוצים לייחד אותו ולתת לו דיפרנציאליות ועוצמה רבה, ולצדו לתת הזדמנויות לכלל האוכלוסיות לשרת גם את המדינה ואת החברה הישראלית ולתת מקום לשייכות כמו שהחברים והחברות פה אמרו. תודה רבה, אנחנו הגענו לכאן לא כדי לדרוש אלא כדי לעבוד ולהגיד שאנחנו שותפים והדור הצעיר כאן מוכן לכל משימה מורכבת שתהיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
"סדר חברתי חדש": שר הביטחון נפגש יו"ר התאחדות הסטודנטים יגבשו מתווה לשירות בצה"ל
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
"סדר חברתי חדש": שר הביטחון נפגש יו"ר התאחדות הסטודנטים יגבשו מתווה לשירות בצה"ל
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
Back to top button