בידורמבזקים

"דיזנגוף בשחור לבן": חזרה לחיי הרחוב התוססים של הסבנטיז בתל אביב

עיריית תל אביב-יפו תחנוך בכיכר דיזנגוף תערוכה של הצלמת יעל רוזן, שתציג ממיטב צילומיה שהוצאו מארכיונה הפרטי ומתארים את ההווי, האופנה והבוהמה שהתרחשה במהלך שנות השבעים ברחוב הכי מפורסם במדינה. התערוכה תיפתח ביום חמישי, 11 בנובמבר בשעה 19:00 ותציג במשך כשלושה שבועות (עד 4 בדצמבר) לאורך רחוב דיזנגוף משני צדדיו – בין הכיכר לשד' בן גוריון.

תערוכת "דיזנגוף בשחור לבן" מתקיימת ביוזמת עיריית תל אביב-יפו, ששמה לה מטרה לקדם את עסקי הרחוב לאחר השנים המאתגרות שהם עברו בעקבות מגפת הקורונה ועבודות התשתית שבוצעו בו; ומתוך תפיסת המדיניות העירונית לעידוד ותמיכה בעסקים מקומיים. בעלי עסקים רבים לקחו חלק פעיל במיזם, בין היתר ע"י מתן הטבות לקונים בהן בימי קיום התערוכה.

צילום: יעל רוזן

רחוב דיזנגוף חווה בתקופה האחרונה עדנה מחודשת, עם המוני המבקרים שחזרו לפקוד את בתי האוכל, הברים והחנויות שנמצאות בו, והן בשל התחדשותו בשני שבילי אופניים חד-סטריים משודרגים, בטוחים ושימושיים, עם כמות הרוכבים הגדולה ביותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, זכה הרחוב לשיקום הכביש ולהרחבת המדרכות ולהתחדשותה של כיכר דיזנגוף – מיזם שכלל את הנמכת הכיכר (כפי שהייתה בעבר), החלפת כל התשתיות התת-קרקעיות והתקנת תאורה חדשה בכל רחבי הכיכר.

חשיבותו של מרחב עירוני פתוח וירוק, כדוגמת הכיכר ההיסטורית הזו, הודגשה ביתר שאת במהלך תקופת הקורונה, כאשר רבים מתושבי העיר מצאו בכיכר מקום מיטבי למפגשים ובילויים.

צילום: יעל רוזן

יעל רוזן נחשבת לאחת מחלוצות צילום המגזין בישראל. היא החלה את דרכה המקצועית בשנת 1968, כשצילמה עבור עיתון על המשמר ובהמשך הפכה לצלמת הבית של מגזין את של עיתון מעריב. לאורך הקריירה שלה היא צילמה אנשי ציבור ורוח ואמנים מובילים בישראל, לצד צילומי רחוב מיוחדים שתיעדו את חיי הבוהמה והיומיום של תל אביב-יפו.

בתערוכת החוצות, אותה אצרה גילי סיוון כהן, היא תציג 46 צילומים נדירים ומרתקים מארכיונה הפרטי. התמונות נלקחו ברחוב דיזנגוף בשנותיו התוססות, בחלקן ניתן לראות מקומות מיתולוגים ואהובים כדוגמת קפה כסית וקפה קליפורניה ובחלקן דמויות תל-אביביות מוכרות כגון ג'וזי כץ, שמוליק קראוס, עמוס קינן, חנה לסלאו וחלי גולדנברג.

בנוסף לתערוכה, יתקיימו במהלך ימי הצגתה שלל סיורים ופעילויות עליהן ניתן להתעדכן כאן

במקום אף תמוקם עמדת צילום בסגנון נוסטלגי כדי לספק למבקרים מזכרת מהאירוע המיוחד בו לקחו חלק.

באירוע הפתיחה של התערוכה יתקיימו מופעים של הזמרת יעל קראוס, של ההרכב מחול בחוץ מבית סוזן דלאל ושל מקהלת שרות בשכונה של מרכז קהילתי אריק איינשטיין.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, אמר: "אני שמח שהצלחנו להחזיר עטרה ליושנה ולראות את רחוב דיזנגוף חי ופורח כמו בימי הזוהר שלו בשנות השבעים. עכשיו, בניגוד לעבר, אפשר ליהנות גם ממדרכות רחבות שמזכירות את השדרות המפוארות באירופה, משביל אופניים בטיחותי ונוח ומכיכר ציבורית פתוחה המשרתת את כולם".

צילום: יעל רוזן
צילום: יעל רוזן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח