העולם הערביחדשות חוץמבזקים

הסלמה בעיראק: רה"מ ניצל ממתקפת מל"ט ממולכד על ביתו בבגדד

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-קדימי, שרד לפנות בוקר (ראשון) ניסיון התנקשות עם מל"טים חמושים שתקף את מקום מגוריו, כך דווח בסוכנות הידיעות AP. גורמים רשמיים מסרו שהוא לא נפגע. המתקפה היא הסלמה חריפה על רקע המתיחות שנוצרה בעקבות סירובן של מיליציות הנתמכות על ידי איראן לקבל את תוצאות הבחירות לפרלמנט בחודש שעבר.

שני פקידים עיראקים אמרו ל- AP כי שבעה ממאבטחיו של אל-קדימי נפצעו בהתקפה עם שני מל"טים חמושים שאירעו באזור הירוק המבוצר בבגדד. הם דיברו בעילום שם כי הם לא היו מורשים לתת הצהרות רשמיות.

"אני בסדר ובקרב עמי. תודה לאל", כתב ראש הממשלה בטוויטר זמן קצר לאחר הפיגוע. הוא קרא לרוגע ואיפוק, "למען עיראק". מאוחר יותר הוא הופיע בטלוויזיה העיראקית, יושב מאחורי שולחן בחולצה לבנה, כשהוא נראה שלו. "התקפות רקטות ומזל"ט פחדניות אינן בונות מולדת ואינן בונות עתיד", אמר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהצהרה מטעם הממשלה נמסר כי מזל"ט עמוס בחומרי נפץ ניסה לפגוע בביתו של אל-קדימי. תושבי בגדד שמעו קול פיצוץ ואחריו יריות כבדות מכיוון האזור הירוק, בו נמצאים שגרירויות זרות ומשרדי ממשלה.

בהצהרה שפורסמה על ידי כלי תקשורת בניהול המדינה נאמר כי כוחות הביטחון "נוקטים את האמצעים הדרושים בקשר לניסיון הכושל הזה".

צילום: AP Photo/Khalid Mohammed
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח