חדשות הארץמבזקים

נציב תלונות הציבור מתח ביקורת על התנהלות ראש מח"ש בפרשת אהוביה סנדק ז"ל

בתגובה לפניית משפחת סנדק מתח השופט בדימוס דוד רוזן, המשמש כנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות במשרד המשפטים, ביקורת על התנהלות ראש מח"ש עו"ד קרן בר מנחם לאחר האירוע.

במכתב שטח עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המייצג את משפחת סנדק את טענות המשפחה כנגד התנהלותה של בר מנחם. בין הטענות: עיכוב חקירת השוטרים המעורבים במרדף מחד וסגירת הזירה מאידך. לדברי המשפחה בר מנחם "חטאה לחובתה" ו"עצמה בכוח רב את עיניה ואת עיני מערכת החקירה עליה היא אמונה וגרמה למחדל חקירתי חמור".

במכתב התייחס עו"ד יאדו למכתב ששלח סגן ראש מח"ש עו"ד משה סעדה לעו"ד שלמה למברגר, המשנה לפרקךיט המדינה, בו פירט את מחדלי החקירה. במכתב המדובר טען עו"ד סעדה כי ראש מח"ש "מבטלת במחי יד הנחייה של ראש צוות החקירה שתכליתה למנוע שיבוש חקירה (אחרי שלדעת ראש הצוות השוטרים התעכבו במכוון עם רישום הדו"חות כחמש שעות!!) ומשחררת את השוטרים, ובכך מעצימה את פוטנציאל השיבוש באופן משמעותי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, נציב תלונות הציבור ביקר את התנהלותה של ראש מח"ש, קבע כי היה עליה לנהוג בזהירות הראויה נוכח הספקות שהועלו בנושא נגיחת רכב הנערים על ידי הניידת בקרב גורמים במח"ש וכן בפרסומים בתקשורת, "ולהימנע מהאמירה לפיה טענת הניגוח המכוון לא נטענה בערב יום האירוע כי אם למחרת". עם זאת, רוזן הדגיש כי לא ניתן לומר שעו"ד בר מנחם עיוותה את העובדות ביודעין.

אביו של אהוביה, אברהם סנדק, אומר כי התנהלותה של בר מנחם מעוררת חשד לטיוח של חקירת המוות של בנו. האב חזר על הדרישה להעמיד לדין את השוטרים "ביקורתו העדינה של רוזן מצביעה, כקצה קרחון, על כשל מקצועי חמור של ראש מחש. איך ייתכן שהיא לא יזמה חקירה מיידית של השוטרים אחרי שהם חשודים בניגוח הרכב בו נסע בננו האהוב?!. הדבר מעורר חשד משמעותי לטיוח ולחוסר יושר. הדבר מעורר ענן של ספק על התאמתה של ראש מחש לתפקיד. הדבר פוגע קשות באמון הציבור במשטרה. העם מצפה מהמערכת לתקן את פגמיה ולא לחפות על שוטר שסרח. אנחנו דורשים דבר בסיסי, לפחות להעמיד את השוטרים לדין", דברי האב.

נזכיר כי לפני כעשרה חודשים נהרג אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי בבנימין. על פי קביעת מומחה לחקר תאונות דרכים, ניגחה ניידת המשטרה את רכבם של הנערים והפכה אותו, דבר שגרם למותו של סנדק ולפציעתם של הנערים. השוטרים מימ"ר ש"י טרם הועמדו לדין על הריגתו של סנדק.

צילום: אלעזר ריגר
Back to top button