מבזקיםמשפטי/פלילי

פניה לבג"ץ: "אשרו באופן מיידי את הנגשת מערת המכפלה"

דיון מכריע התקיים הבוקר (שלישי) בבג"ץ לגבי תכנית הנגשת מערת המכפלה. העותר הינו ראש העיר הערבי של חברון שרצח שישה יהודים ושוחרר בעבר באחד העסקאות. בדיון הצטרף ארגון 'בצלמו' כידיד בית המשפט ביחד עם ארגוני נכים רבים ביניהם נכה לא חצי בן אדם ועוד.

בפתח הדיון סיפר שי קופלר רכז נגישות שומרון שמתקשה בהליכה על כך שנפל במדרגות למערת המכפלה בגשם ולקח לו שעה וחצי כל צד. גם סטיב בלומנברג שנפצע קשה בפיגוע דרש מהשופטים את הנגשת המקום וזעק מנהמת ליבו למי מפריע שאדם עם מוגבלות יהודי או מוסלמי יתפלל במקום.

ח"כ משה אבוטבול שהשתתף בדיון דיבר אף הוא וציין שרק אתמול כל העולם סער על חוסר הנגישות לשרה קארין אלהרר בועידת האקלים ואת זה עוברים כל יום מי שרוצה להגיע למערה בנוסף ציין שרק השבוע קראנו על קניין המערה ובהתחלה מופיע עפרן ללא ו ואחרי זה עם ו. שזה לפני ההנגשה שלא מושלם וזה אחרי .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו ציין בדיון בפני השופטים ש"ישנה שאלה אחת האם הנכים יוכלו להיכנס למקום בכבוד או לא", וציין ש"בבג"ץ נקבע שחובת ההנגשה אינה רק לאפשר נגישות אלא עצמאות ונגישות בכבוד. "

השופטים שמעו בהרחבה את הצדדים והודיעו שיחליטו בהמשך ואישרו לבנות בינתיים את המעלית.

אלכס פרידמן, יו"ר נכה לא חצי בן אדם, שהשתתף אף הוא בדיון מסר: "חבל שבשנת 2021 עדיין מתקיים דיונים האם צריך נגישות, חובה לבצע נגישות באופן מידי ומכבד עבור כל אדם שחפץ בכך."

צילום: באדיבות דוברות בצלמו
צילום: באדיבות דוברות בצלמו

צילום: באדיבות דוברות בצלמו

צילום: באדיבות דוברות בצלמו

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח