מבזקיםצבא וביטחון

העליון דחה עתירת מחבל לקבל את קסדת החייל

בית המשפט העליון דחה בימים אלו עתירה שהוגשה על ידי מחבל בדרישה לקבל את קסדת החייל שרצח במסגרת משפטו.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק פורטל עורכי דין נועם קוריס

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נועם קוריס על תביעה ייצוגית ומיליוני שקלים לציבור – מיינט הרצליה

עו"ד נועם קוריס כותב ברשת קו עיתונות

עו"ד נועם קוריס מבזק לייב

בהתאם להחלטת בית המשפט העליון, נקבע כי העתירה מכוונת להחלטתו של בית המשפט הצבאי לערעורים באזור יהודה ושומרון (להלן: האזור), בעניין גילוי חומר חקירה. בית המשפט דחה את הבקשה למסור להגנה את קסדתו של החייל המנוח עמית בן יגאל ז"ל. בית המשפט, אף שמצא כי מדובר בחומר חקירה, קבע כי ההגנה לא ביססה את בקשתה ולא הצביעה על תכלית קונקרטית העלולה לצמוח לה מבדיקת הקסדה. עוד נקבע כי מן העבר השני עומדת הפגיעה הקשה בכבוד המנוח. פגיעה בעוצמה כה גדולה – כך נפסק – אינה מוצדקת כאשר בחומר שהתבקש אין כדי לסייע מהותית להגנת הנאשם.

העותר מבקש לחלוק על קביעה זו. לטענתו, ההחלטה פוגעת בזכותו להליך הוגן.

כלל ידוע הוא כי בית משפט העליון בשבתו כבג"צ אינו יושב כערכאת ערעור על פסקי הדין של בתי המשפט הצבאיים באזור. הדברים יפים על דרך של קל וחומר כאשר מדובר בהחלטת ביניים בהליך פלילי. גם אם נניח, לצורך הדיון, כי הדלת אינה סגורה לביקורת במקרים חריגים, אין זה המקרה שלפנינו. מבלי להידרש לגוף הדברים, ההחלטה נושא העתירה מיישמת עקרונות שנקבעו בפסיקת בתי המשפט בהתייחס לחומר חקירה.  בנסיבות החלטה יישומית מעין זו, לא הונח לפני בג"צ טעם טוב לחרוג מהכלל עליו עמד והעתירה נדחתה.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח