מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ מעוז: "אנחנו לפני אינתיפאדה נוספת"

מליאת הכנסת דנה הערב (רביעי) בהצעה לסדר של יו"ר נעם, חה"כ אבי מעוז וחה"כ אופיר כץ בנושא "אי מיצוי הדין עם זורקי האבנים ובקבוקי התבערה ביו"ש ובירושלים". הח"כים התריעו בפני סגן שר הביטחון וסגן השר לביטחון פנים כי יש לטפל בתופעת טרור האבנים בהקדם וביד קשה. בסיום הדיון הוחלט כי הנושא יועבר להמשך דיון בוועדה לביטחון פנים.

חה"כ מעוז אמר במהלך הדיון במליאה כי "לפני שבועיים, ענה במליאה סגן השר לביטחון פנים לשאילתא שהגשתי על רקע הפרעות בשכונת שמעון הצדיק ואוזלת ידה של המשטרה בטיפולה בפורעים. בתשובתו אמר סגן השר סגלוביץ' כי המשטרה עושה את עבודתה וישנה רגיעה יחסית באיזור. אדוני היו"ר, המצב בשכונת שמעון הצדיק מצטרף להתחממות השטח במקומות נוספים בירושלים."

"בימים האחרונים הגיעו אליי דיווחים על פגיעות חוזרות ונשנות כנגד תושבי שכונת מעלה הזיתים, בדרך שבין השכונה לכותל המערבי. ילדים שהלכו לכותל המערבי הוכו באכזריות בידי צעירים ערבים ופונו לבית חולים. חיילים תושבי השכונה הותקפו בליל שבת בקללות ובמכות. תושב השכונה הותקף בידי רוכב אופניים והוכה בפניו, תלונות הוגשו למשטרת ירושלים, וחלק מהאירועים אף תועדו במצלמות אבטחה, ובכל זאת, למיטב ידיעתי, לא הוגשו כתבי אישום, ואותם פוגעים שנתפסו שוחררו מיד לאחר מכן", תיאר מעוז את המצב בירושלים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו מעוז: "אירועים אלו מצטרפים להתפרעויות הקבועות בשער שכם וברובע המכונה 'מוסלמי', וכן רגימת אוטובוסים באבנים בדרכם לכותל המערבי, דבר שהביא לקיצור מסלול נסיעתם. אני גר באזור ואני יודע, שכשהסנסורים מתחילים לצפצף על אירועים שכאלה, המשמעות היא שישנה התחממות כללית, שמעידה על כך שאינתיפאדה נוספת או פרעות בנוסח אלו שחווינו לפני כחצי שנה, מתרגשות עלינו", התריע.

בנוסף התייחס יו"ר נעם, לנתונים אשר פורסמו בידי מרכז המחקר של הכנסת "בדו"ח שהוציא מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה בבירור כי מערכות אכיפת החוק ובתי הדין הצבאיים לא מטפלים באופן ראוי בתופעה מסוכנת זו. 95% מהתיקים נסגרים, בפחות מחצי מהמקרים מוגשים כתבי אישום, ועשרות בודדות נכנסו לכלא מאז שנת 2015. רוב מוחלט של המאסרים הוא שנה ופחות. אין הרתעה, אין ענישה ואין טיפול הולם. זריקת אבן או בקבוק תבערה על רכב נוסע הינה ניסיון רצח לכל דבר וענין, ויש לייצר הרתעה נאותה, ובפרט שלצערנו טרור האבנים ובקבוקי התעברה ממשיך גם בימים אלו", הוסיף מעוז, וציין לסיום כי "לא יתכן שנפקיר את תושבי ישראל לטרור שכזה", סיים את דבריו.

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח