מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ בן גביר תקף את סער ושקד: "הבטחתם והכל היה שקר והונאה"

הצעת החוק שיזם יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, להגביל את כוחו של בית המשפט העליון ולהעניק את הכוח לכנסת בבחירת השופטים, נדחתה היום (רביעי) במליאה ברוב של 56 מול 44 שתמכו.

על פי ההצעה שיזם ח"כ בן גביר, יכהנו בוועדה שלושה עשר חברים במקום תשעה כיום, הכנסת תבחר שישה מתוכם במקום שניים כיום ושופט בית המשפט העליון יתמנה בהצבעה חשאית על ידי רוב חברי הכנסת. הוועדה לבחירת שופטים רק תמליץ להם על המועמדים למינוי בית המשפט העליון, כמו כן, בטרם תצביע הכנסת עבור המועמד לשיפוט בבית המשפט העליון, ייערך לגביו שימוע והשתתפותו בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, ולאחר השימוע יועברו מסקנות ועדת חוקה חוק ומשפט ליושב ראש הכנסת והוא יביא אותן בפני מליאת הכנסת שתקיים הצבעה תוך שלושה ימים לאחר השימוע.

בדברי ההסבר נכתב, בין היתר כי, "בשנים האחרונות הפכו שופטי בית המשפט העליון למעצבי המדיניות של מדינת ישראל. לפיכך, מטרתה של הצעה זו היא להעביר את שרביט בחירת השופטים לנציגי העם, הלוא הם חברי הכנסת. בנוסף, על מנת לייצג נאמנה את מגוון הדעות בבית המשפט העליון – מוצע כי כל מועמד לשפיטה בבית המשפט העליון יגיע לכנסת לצורך שימוע בפני נציגי הציבור", עוד הודגש, כי "לפי הצעה זו, לשופטים תישאר הנציגות בוועדה לבחירת שופטים, אך נציגות זו תייעץ לנבחרי הציבור, ולא להפך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ בן גביר תקף בנאומו במליאה את השרים איילת שקד וגדעון סער: "אין עקרונות, שקד וסער שיקרו לציבור. לפני הבחירות בקשתם לתקן את מערכת המשפט, אבל התנגדם להצעת החוק. הוניתם את ציבור. ממשלה אטומה של מנותקים, עם ישראל לא ישכח. לפני הבחירות הבטיח סער לתקן את מערכת המשפט וחתם על חוק לעמוד על הצורך של האיזון בין הערכים. שקד סיפרה שצריך לשנות את השיטה ובתכנית 100 הימים הצהירה שזה כולל את ביטול הוועדה לבחירת שופטים לבית המשפט העליון. שקד וסער, הבטחתם והכל היה שקר והונאה, אין ערכים, התנגדתם להצעת החוק שיזמתי לתת כוח לנציגי העם, לבחור עבורם מה שטוב להם ולא לאליטה משפטית שנוהגת בשיטת חבר מביא חבר. תסתכלו לעם ישראל בעיניים ותתביישו, פגעתם קודם כל באמון במערכת המשפט של מדינת ישראל, מערכת המשפט איבדה את אימון הציבור. הוניתם את ציבור, עם ישראל לא ישכח".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח