מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא הרצוג נפגש עם נשיא קונגו: "לשותפות עם עמך וארצך פוטנציאל עצום"

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ערכו היום (רביעי) קבלת פנים ממלכתית לנשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו פליקס טשיסקדי, והגברת הראשונה דניז ניאקרו טשיסקדי במהלך ביקורם הממלכתי בישראל. נשיא המדינה ונשיא קונגו סקרו את משמר הכבוד הצה"לי בבית הנשיא ולאחר מכן קיימו פגישת עבודה. בסיומה של הפגישה מסרו הנשיאים הצהרות לתקשורת.

צילום: חיים צח/ לע"מ

בתחילת הפגישה ציין הנשיא: ״אבי היה הנשיא השישי של מדינת ישראל, שביקורו הממלכתי הראשון היה במדינתך בשנת 1984, והנה הביקור הממלכתי הראשון של נשיא ממדינה אחרת בעולם בכהונתי זה אתה. אני רואה בזה סימן לחברות וכבוד.״

נשיא המדינה שיבח את התקדמות הקשרים בין ישראל לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ואמר: "שמחתי לשמוע בשנה שעברה על החלטתך למנות שגריר בישראל ולפתוח נספחות כלכלית בירושלים. לשותפות של ישראל עם עמך וארצך פוטנציאל עצום ואנו נעשה הכל כדי שיביא ברכה לכולנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא המדינה הודה לרפובליקה על העמידה לצידה של ישראל בפורומים בינלאומיים ואמר לנשיא קונגו: "אנו מעריכים מאד את עמדותיכם בזירות השונות של האו"ם ואת עמידתכם לצידנו. בהכירי את מקומכם, ובמיוחד את מקומך – המרכזי והמנהיגותי באיחוד האפריקאי, אני מודה לך על תמיכתך במעמדנו כמדינה משקיפה בפורום החשוב הזה, מעמד שאני מאמין ומקווה שיישמר, בין היתר הודות ליחסינו הקרובים."

צילום: חיים צח/ לע"מ

נשיא המדינה סיכם את דבריו והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה הבינלאומי: "מגפת הקורונה הדגישה את חשיבותן של שותפויות בין מדינות, הרי יש אתגרים שעמם נוכל להתמודד רק יחד. שמחתי לשמוע כי ארגונים ישראלים סייעו לארצך במאבק מול הנגיף אני מאמין כי הניסיון הרב שנצבר במערכת הבריאות הישראלית יוכל להמשיך ולסייע לאזרחי מדינתך בהמשך המערכה, אשר לצערנו נראה שאינה עומדת להסתיים בקרוב.

נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, פליקס טשיסקדי הוסיף ואמר: ״אנו רוצים לפתח יחסים טובים עם ישראל. במהלך פגישתנו, דיברנו על הנושאים בהם אנו מקווים לשתף פעולה עם מדינתכם. דיברנו על נושאי ביטחון, כיוון שאנו מודעים לעוצמתה של ישראל בתחום זה, על חקלאות, על תשתיות ועל הזירה הדיגיטלית. אלו הם התחומים המרכזיים בהם אנו מקווים לפעול יחד עם ישראל״.

צילום: חיים צח/ לע"מ

הערב, יארחו נשיא המדינה ורעייתו ארוחת ערב ממלכתית בבית הנשיא לכבוד נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ורעייתו.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח