כלכלהמבזקיםמשפטי/פלילי

כחלק מהמאבק בהון השחור: עשרות רכבי יוקרה עוקלו ועשרות מיליוני ש"ח נגבו

רשות המסים ערכה אתמול (שלישי) לפנות בוקר מבצע מע"מ ארצי רחב היקף, כחלק מהגברת הפעילות שלה במאבק בהון השחור ובסרבני המס. המבצע נערך על ידי משרדי מע"מ השונים ברחבי הארץ בשיתוף היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ומשטרת ישראל, ובמסגרתו נגבו עשרות מיליוני שקלים, ועוקלו 47 רכבים, ביניהם גם רכבי יוקרה. בעקבות הפעילות יוגשו בהמשך עשרות כתבי אישום כנגד סרבני מס.

במהלך המבצע, הגיעו הכוחות לביתו של עוסק בכפר עראבה, בעל חוב של מעל 200,000 ש"ח, שם חנה רכב מסוג ב.מ.וו. כאשר החלו בפעולת העיקול, החל בעל החוב לאיים ולקלל ואף ניסה למנוע בגופו מהכוחות לקחת את הרכב. במהלך הפעילות הגיעו שכנים מהאזור וחסמו ברכביהם את רכבו של החייב על מנת למנוע את עיקול הרכב. במקביל הגיע לזירה אחיו של החייב עם מוט ברזל ואיים על הכוחות, תלש את מספר הרישוי של הרכב ונרגע רק כשהגיעו ניידות משטרה נוספות למקום. לבסוף, לאחר פעילות של שעתיים, הרכב עוקל והועלה לגרר. בעקבות המקרה הוגשה תלונה במשטרה והנושא הועבר להמשך טיפולה.

צילום: רשות המסים בישראל

בפעילות לעיקול רכב של עוסק חייב בקריית אתא, סירב העוסק למסור את רכבו בטענה כי עליו להקפיץ את נכדיו לגן. לאחר שהסבר זה לא התקבל, הציג מצג שווא לפיו מדובר ברכב נכה, אך משהתבקש להציג תו נכה לרכב, שינה לפתע את גרסתו וטען כי מדובר ברכב רגיל. הרכב כאמור, עוקל. ברמלה, הגיעו הכוחות לעיקול רכב של חייב מס, ונתקלו באישה שהציגה עצמה כשכנה והתחילה לצעוק ולעורר מהומה במקום. כשראתה שפעולות העיקול נמשכות, הודתה האישה כי היא לא השכנה, אלא שהרכב שייך לגיסה ושהיא נוהגת בו מידי פעם. כשהבינה שגם הסבר זה לא מונע את עיקול הרכב, שלפה את מלוא הסכום ושילמה את החוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בירושלים, הוחלט בהמשך למבצע, לפעול כנגד עוסק המפעיל שתי חנויות תכשיטים ושעונים בעיר, בעל חוב של כ- 500,000 ש"ח, זאת לאחר שפניות רבות לעוסק להגיע ולשלם את חובו לא נענו. אתמול בבוקר הגיעו עובדי מע"מ, היחידה הארצית לאכיפת הגביה ומשטרת ישראל לחנויות ועיקלו תכולה בשווי של מאות אלפי שקלים.

בימים אלה מעלה רשות המסים הילוך במאבקה בהון השחור, ובמסגרת זו צפויים בתקופה הקרובה פעולות אכיפה מוגברות בכל רחבי הארץ ובכלל זה פעולות חקירה, ביקורות בבתי עסק, מבצעי גבייה נגד חייבי מס ועוד. זאת, במטרה להביא לגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל המס בקרב האזרחים.

צילום: רשות המסים בישראל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח