צרכנות

החזר מס בדואר – משלמים מיסים ללא התאמה לסך ההכנסות שלכם? כנראה שאתם זכאים לקבל החזר מס בדואר! כך תקבלו את כל המגיע לכם

ישנם אנשים רבים שמשלמים מיסים גבוהים מאלה שהם אמורים לשלם דרך קבע במשך שנים רבות. אריה גולדין – החזרי מס מתעסק בכל הקשור לתחום המיסים במשך שנים ארוכות ומצביע על הסיבות המרכזיות בגינן עובדים רבים במשק נופלים בין הכיסאות ומשלמים מיסים גבוהים מידי, הסיבות לכך שרוב הציבור לא באמת יודע לעקוב אחרי ניכויי המס בתלוש החודשי והדרכים היעילות ביותר לקבל החזר מס בדואר. אז אם גם אתם לא שלמים עם ניכויי המס החודשיות שלכם, הגעתם למקום הנכון. אריה גולדין – החזרי מס יסייע לכם להכיר את כל המידע הרלוונטי ביותר כך שתדעו לעקוב אחרי כל הניכויים ולקבל את כל החזרי המס המגיעים לכם, בתוספת ריבית חיובית של 4% מידי שנה. איך עושים את זה? אריה גולדין – החזרי מס מדגיש בפני כל לקוחותיו כבר בפתיחת הדברים את שיטת החישוב של רשות המיסים בעזרתה הם קובעים בדיוק כמה אחוזי מס יש לנכות מהמשכורת של כל עובד במשק. היכרות עם השיטה תאפשר לכם להבין לבד מדוע ישנם אנשים רבים שמשלמים מיסים ללא התאמה לסך הכנסתם ולהעריך האם גם לכם מגיע החזר מס בדואר.

 

רוצים לעקוב אחרי ניכויי המס החודשיים שלכם אך לא יודעים איך? הכירו את שיטת החישוב שתאפשר לכם לעקוב אחרי כל הורדות המס

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

לפני שניגע בשיטה עצמה, חשוב לדעת שכלל החישובים של רשות המיסים נעשים על משכורת שנתית ולא על משכורת חודשית. רשויות המס לא מתעסקות עם המשכורת החודשית שלכם בשל העובדה הפשוטה כי לשם כך הם ידרשו לחשב ניכויים מידי חודש בחודשו מיד לאחר קבלת המשכורת שלכם. לכן, רשויות המס החליטו לחשב את סך תשלומי המיסים על פי אסופת כלל משכורות השנה, כלומר על פי המשכורת השנתית. אריה גולדין – החזרי מס מעניק מידע מקצועי ומסביר כי לרשויות המס יש דרך מיוחדת להעריך בצורה כמעט מדויקת כמה כל אחד ירוויח במהלך כל חודשי העבודה של אותה שנה. איך הן עושות את זה? פשוט מניחות שההכנסה החודשית לא תשתנה (ישנם חוזים ברורים לרוב העובדים וכן כל עוד אין סיבה לשינוי המשכורת אפשר להניח שהיא לא תשתנה) ומכפילות אותה בחודשי העבודה. עובד שמשכורתו היא כ 7,300 שקלים בחודש, כנראה ירוויח 87,600 במהלך כל השנה (על פי החישוב מכפילים 7,300 שקלים בחודש ב 12 חודשי השנה). סכום המשכורת השנתית בידי רשויות המס לאחר החישוב מאפשרת לה לדעת כמה מס אותו עובד צריך לשלם ולחייבו בניכויים חודשיים. למה חודשיים אם החישוב נעשה לפי משכורת שנתית? אריה גולדין – החזרי מס מסביר שרשויות המס מבינות שניכוי חד שנתי על סך כל החוב עלול לפגוע בהתנהלותם הכלכלית של משפחות רבות ואף לגרור אותם להלוואות ומינוסים מיותרים.

 

מדוע אנשים רבים כל כך משלמים יותר ממה שהם צריכים לשלם? הכירו את הסיבות המרכזיות לכך

 

כעת, אריה גולדין – החזרי מס עובר לסיבות שגורמות לכך שרבים משלמים מיסים גבוהים הרבה יותר מאלה שהם צריכים לשלם בהתחשב בהכנסה השנתית שלהם ונמצאים זכאים לקבל החזר מס בדואר. הסברנו מעלה את שיטת החישוב של רשות המסים והיא אגן נכונה ולרוב גם מדוייקת, אך מה אם המשכורת של אותו עובד קטנה שלל סיבות אפשריות? מה אם ימי העבודה התקצרו או סך ימי העבודה בחודש קטן? אריה גולדין – החזרי מס ריכז עבורכם את כל הסיבות לכך שרבים כיום מקבלים החזר מס בדואר. התחלתם את השנה עם משכורת גבוהה שהלכה וירדה במהלך השנה? כנראה שגם לכם מגיע החזר מס בדואר. ייתכן שרשויות המס חישבו את סך ההכנסה השנתית שלכם בהתאם למשכורת הגבוהה, אך ההורדה במשכורת גורמת לירידה במשכורת השנתית, מה שיוצר פערי מס ומזכה בקבלת החזר מס בדואר. במידה ואתם עובדים שעתיים, גם קיצור ימי העבודה (בשעות עבודה) יביא לירידה משמעותית בסך ההכנסה החודשית וכן לירידה משמעותית בסך ההכנסה השנתית. גם במקרה זה נוצרים פערי מס המזכים רבים בקבלת החזר מס בדואר. כמובן שגם חיסורים ממושכים בגין מחלה, פציעה, חופשת לידה, סגרי הקורונה ישפיעו על ההכנסה השנתית ויזכו רבים בקבלת החזר מס בדואר. אז אם גם אתם לא הגעתם למלוא הפוטנציאל הכלכלי שלכם בתום השנה (כלומר לא הרווחתם את המשכורת השנתית שיכלתם להרוויח במידה והייתם עובדים במהלך שנה מלאה ללא פגיעה בשכר), ייתכן שגם אתם זכאים לקבל החזר מס בדואר.

 

החזר מס שלילי או בשמו המוכר יותר, מענק עבודה – כל התנאים לקבלת מענק עבודה

 

מעבר לכלל הסיבות הללו לקבלת החזר מס בדואר, מסביר אריה גולדין – החזרי מס שישנן עוד שלל סיבות לקבלת החזר מס בדואר. ישנה אפשרות של קבלת החזר מס בדואר המכונה מענק עבודה. החזר מס בדואר מענק עבודה נועד בכדי להעניק תמריץ לכל העובדים שמשכורתם אינה גבוהה במיוחד. ישנם תנאים מוגדרים לקבלת החזר מס בדואר, החזר מס שלילי. בין כלל התנאים שכדאי שתכירו יש תקרת שכר ורצפת שכר שאסור לעלות או לרדת מהם, כיל מקבל החזר מס בדואר מענק עבודה חייב להיות מעל 21 עם ילד או מעל 55 בלי ילד, במהלך שנת המס בה יקבל העובד החזר מס בדואר מענק עבודה לא הייתה ברשותו יותר מדירת מגורים אחת בלבד ועוד. אם גם אתם עונים על כל ההגדרות הללו, אריה גולדין – החזרי מס ממליץ לכם לבדוק את זכאותכם לקבל החזר מס בדואר מענק עבודה. אז איך עושים את זה? מהם השלבים הפרקטיים שיש לעבור בשביל לקבל החזר מס בדואר? הנה לכם כל הפרטים.

 

בדיקת זכאות באינטרנט וקבלת החזרים רטרואקטיבית בתוספת ריבית שנתית – כל מה שחשוב שתכירו על קבלת החזר מס בדואר

 

מה שאתם חייבים לעשות בשביל לקבל החזר מס בדואר זה לבדוק את זכאותכם לקבל החזר מס בדואר. כיום ישנה אפשרות לעשות את הבדיקה באינטרנט כך שתוכלו להשלימה מכל מקום ובכל זמן שתרצו. החזר מס באינטרנט הפך את כל הסיפור לפשוט הרבה יותר כך שכיום רבים בודקים זכאות לקבל החזר מס באינטרנט בקלות רבה ותוך זמן קצר. הליך בדיקת זכאות לקבלת החזר מס בדואר דרך האינטרנט פשוט למדי ומצריך מכם מספר תעודת זהות בלבד. לאחר שבדקתם את זכאותכם ונמצאתם זכאים לקבל החזר מס בדואר, אריה גולדין – החזרי מס מדגיש עוד מספר דגשים חשובים אודות אופן קבלת התשלום. רבים לא מודעים לכך אך ניתן לקבל החזר מס בדואר עד שש שנים רטרואקטיבית. כלומר, גם אם טעות המס בגינה אתם זכאים לקבל החזר מס בדואר חלה לפני ארבע או חמש שנים, אתם עדיין יכולים לקבל את כל המגיע לכם חזרה. דגש נוסף הוא קבלת כל החזר מס בדואר בתוספת ריבית שנתית של 4%. על כל שנה שהכסף שלכם נמצא בידי רשות המיסים, תקבלו את מלוא ההחזרים בתוספת של 4% מסך ההחזרים המגיעים לכם. אם לדוגמא נמצא שאתם זכאים לקבל החזר מס בדואר של 7,000 שקלים, תקבלו 280 שקלים תוספת כל שנה. אריה גולדין – החזרי מס מעניק לכם מידע מקצועי שישרת אתכם בכל הליך קבלת החזר מס בדואר.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח