טכנולוגיהמבזקים

כרמל אולפינים תשלב פסולת ירוקה ביצור פולימרים לתעשיית הפלסטיק

קבוצת בזן ו-UBQ Materials חתמו על הסכם לשילוב חומר מפסולת ממוחזרת, בתוך קו מוצרים מופחת-פחמן (reduced Carbon Footprint) לתעשיית הפלסטיק בישראל ובאירופה

חברת כרמל אולפינים, חברה-בת בבעלות מלאה של קבוצת בזן והיצרנית היחידה בישראל של פולימרים לתעשיית הפלסטיק בישראל, חתמה על הסכם אספקה עם חברת UBQ Materials, לאספקת חומר תרמו-פלסטי, ידידותי לסביבה, מבוסס על מרכיבים ביולוגיים. החומר ישולב בתחילת שרשרת האספקה ויאפשר לכרמל אולפינים לספק חומר מופחת-פחמן לתעשיית הפלסטיק. פיתוח משפחת המוצרים מופחתי טביעת רגל פחמנית מבוצע בשיתוף חברת Ducor Petrochemicals, חברת-בת של כרמל אולפינים ברוטרדם, הולנד.

UBQ Materials היא חברה ישראלית שהופכת פסולת עירונית, המיועדת להטמנה, ל-UBQTM, חומר תרמו-פלסטי ידידותי לסביבה בעל טביעת רגל פחמימנית שלילית שניתן לשלבו בפולימרים מסורתיים. הכמויות הראשוניות של UBQTM יסופקו על ידי מתקן הייצור של UBQ בצאלים, ולאחר מכן יסופקו מדי שנה עד עשרת אלפים טון מהמפעל ההולנדי של החברה, שיחל לפעול ברבעון האחרון של 2022.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החומרים התרמופלסטיים של UBQTM ישולבו בפיתוח של כרמל אולפינים וחברת הבת שלה דוקור בייצור פוליפרופילן מיוחד “Eco CAPILENE ®” – המספק ללקוחותיה חומרים בעלי טביעת רגל פחמימנית מופחתת והניתנים למחזור.

מלאכי אלפר, מנכ"ל קבוצת בזן: "ההסכם הוא צעד נוסף לקראת מימוש התכנית האסטרטגית שהצגנו והרחבת פורטפוליו הפולימרים המתקדמים והניתנים למחזור-על (upcycled) שאנו מספקים לתעשיית הפולימרים ופותחים בפניהם אפשרויות חדשניות וידידותיות יותר לסביבה. במסגרת האסטרטגיה החדשה של קבוצת בזן שהוצגה בחודש יולי האחרון בזן הציבה יעד להגיע לייצור של 15% פולימרים ירוקים עד 2025 ול-30% פולימרים ירוקים עד 2030."

טאטו ביג'יו, מייסד ומנכ"ל משותף של UBQ Materials: "UBQ שיתפה עד כה פעולה עם מותגים ויצרנים של מוצרים סופיים. שילוב ה-UBQ™ בשלב ייצור הפולימר, לא רק מרחיב את הפצת החומר על פני שרשרת האספקה אלא פותח דלתות ללקוחות חדשים ויישומים חדשים".

אסף אלמגור, סמנכ"ל בקבוצת בזן ומנהל כרמת אולפינים: "באמצעות פיתוח של מרכז המחקר ופיתוח שלנו בחיפה אנו יכולים לסייע ללקוחות שלנו היום לעמוד ביעדי הפיתוח הבר קיימא של האו"ם (SDG) על ידי אספקת פולימרים בעלי טביעת רגל פחממנית מופחתת ובנוסף מפחית הטמנת פסולת. בזן מספקת לשוק הפוליפרופילן העולמי יותר מ-500 אלף טון בשנה, והשילוב של UBQTM ישפר את הפרופיל הסביבתי של המוצרים שלנו ויאיץ את המעבר של התעשייה ליוזמות ירוקות יותר.

קבוצת בזן הינה תשלובת הזיקוק והפטרוכימיה הגדולה בישראל ואחת מקבוצות האנרגיה המובילות באזור. לבית הזיקוק של בזן רמת מורכבות גבוהה ויש לה מגוון מתקנים מתקדמים. תחום הזיקוק מספק מגוון של מוצרים איכותיים לשימוש תעשייתי לתחבורה, לצריכה פרטית, לחקלאות ולתשתיות לצד מוצרים ארומטיים באמצעות גדיב תעשיות פטרוכימיות בע"מ, חברה בת בבעלות מלאה של בזן. בנוסף, קבוצת בזן מייצרת מוצרי פולימרים באמצעות כרמל אולפינים, ו Ducor, הממוקמת בלב הנמל של רוטרדם, שתיהן חברות בנות בבעלות מלאה. בזן נסחרת בבורסה של תל אביב מאז פברואר 2007 והיא נכללת במדד תל אביב 125.

UBQ Materials Ltd פיתחה טכנולוגיית המרה מתקדמת, מוגנת-פטנט, על החומר התרמופלסטי הראשון בעולם המבוסס על חומר ביולוגי (UBQ™). החומר עשוי כולו מפסולת ביתית לא ממוינת; מדובר באמצעי מהפכני להפחית את ההטמנה של פסולת עירונית מוצקה במזבלות ולהפוך אותה לתחליף בר קיימא לפלסטיק המבוסס על נפט. UBQ, שקיבלה הסמכת B Corp, זכתה לאחרונה בפרס 2020 Future of Plastics Award וכן ב-Quality Innovation Awards. בין לקוחותיה של UBQ נמנים ספקית פתרונות הקמעונאות העולמית Mainetti, דיימלר – יצרנית מרצדס ו-Arcos Dorados הזכיינית הגדולה בעולם של מסעדות מקדונלדס ברחבי אמריקה הלטינית.

צילום: שגיא מורן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח