חדשות הארץמבזקים

"הדם שלי שווה": השר הורוביץ תרם דם לאחר שביטל את האיסור על תרומות דם מהומואים

לאחר שביטל את האיסור על הומואים לתרום דם בישראל, שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע היום (שני) לתרום דם במתחם מד"א בירושלים. "אין הבדל בין דם לדם" אמר השר הורוביץ במעמד תרומת הדם, "האיסור על הומואים לתרום דם היה שריד של סטריאוטיפ ששייך להיסטוריה. שנים מנסים בישראל לתקן את האפליה הזו ללא הצלחה, ועכשיו סוף סוף, התקדמנו".

בעקבות הנחיית שר הבריאות ניצן הורוביץ, הסיר משרד הבריאות את הסעיף שהפלה הומואים בשאלון תרומות הדם. השינוי נכנס לתוקף, ובשאלונים החדשים אין עוד התייחסות לנטייתו המינית של התורם.

שר הבריאות הורוביץ הוסיף: "מהיום, הדם שלי שווה! אין הומו בישראל שלא מכיר את העלבון שמתלווה לאמירה שאתה לא יכול לתרום דם. זאת השפלה ופגיעה כל כך בסיסית בזכות לשיוויון. לא מדובר רק בעצם תרומת הדם. זה הפך לסמל לאפליה נגד קהילת הלהט"ב בישראל. שנים שהקהילה הגאה נאבקת נגד האיסור לתרום דם. שנים שאומרים לנו לא, מסבירים לנו למה אי אפשר. אז הנה – אפשר. הסרנו את השאלות המשפילות והלא רלוונטיות בשאלון תרומות הדם. מהיום, כל תורם דם שמגיע במטרה להציל חיים, יקבל יחס שווה, לא משנה מה מגדרו או נטייתו המינית, אם הוא להט"ב או סטרייט."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

״אחרי מהפכת הפונדקאות, תוכנית הסיוע לקהילה הטרנסית, והתקציב התקדימי לקהילה הגאה, עשינו עוד צעד הסטורי למען השיוויון ללהט"ב בישראל, וזו גאווה גדולה", הוסיף.

תיקון האפליה התאפשר בזכות התגייסותם של מנכ"ל מד"א אלי בין, אנשי שרותי הדם של מד"א ואנשי המקצוע במשרד הבריאות.

צילום: משה חרמון לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח