כלכלהמבזקים

נמל אשדוד רכש ציוד כבד בשווי של מיליוני שקלים

נמל אשדוד הינו אחת מחברות התפעול המורכבות ביותר שפועלות במשק. אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר לפעילותו השוטפת הינו הציוד והכלים הכבדים. באופן קבוע ורציף דואגים בנמל לשמור על ציוד מתקדם, חדשני ובטיחותי. לרשימת הכלים המתחדשים התווספו גם 3 מלגזות בשווי של כ-5 מיליון שקל, המסוגלות לשאת מטען כללי במשקל של כ-45 טון.

המלגזות החדשות יתנו מענה להרמה ושינוי מטען כללי עד משקל של כ-45 טון, גלילי פלדה עד משקל של כ-40 טון וכן פרופילים של ברזל באורך של בין 12-16 מטר. על מנת למצות את יכולותיה אלו, הותקנו על בסיסה אביזרים ייחודיים כגון קלשונים שיאפשרו לתת מענה לאותם שימושים.

המלגזה החדשה תקל על פעולות נפוצות בנמל דוגמת העמסת פרופילים ארוכים במיוחד של ברזל שנעשתה עד כה בעזרתן של שתי מלגזות אשר עובדות במקביל ובסנכרון. מדובר בפעולה מורכבת ביותר הדורשת מיומנות גבוהה וקיים בה גם סיכון מסוים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המלגזה מצוידת בטכנולוגיות מתקדמות של מדידת משקל, הגבלות עומס יתר, מערכות הגנה על מנוע ומערכות חיוניות של הכלי על ידי התראה על תקלה ואף הפסקה מדורגת של עבודת הכלי במטרה למנוע גרימת נזק אפשרית.
בנוסף, למלגזה החדשה שימשה פנורמית המעניקה שדה ראייה רחב ללא הפרעה או עיוותים מסוימים. היא כוללת מערכת ישיבה נוחה ומתקדמת וג'ויסטיק חדשני המאפשר הפעלה נוחה תוך שמירה על סביבה ארגונומית של המפעיל.

שיקו ז'אנה, מנכ"ל נמל אשדוד, ציין: "כחברה תפעולית מורכבת ביותר אנו מציבים לעצמנו סטנדרט בינלאומי גבוה ביותר בכל הנוגע לאיכותו של הציוד והכלים עימם אנו עובדים. רכישתם של הכלים החדשים מציבה את נמל אשדוד כנמל חדשני, מתקדם, ומקצועי. המלגזות החדשות יאפשרו לצוות העובדים המיומן שלנו לעבוד בצורה מהירה, יעילה ובטיחותית יותר."

על מנת להכניס גמישות בהפעלת כלים כבדים ושיפור ביכולת ההרמה ושינוע של מטען כללי, נרכשו שני התקני הרמה למכולנוף בעלות של מאות אלפי שקלים. ההתקנים הינם תוצרת של החברה הספרדית TEC המתמחה בייצור התקני הרמה מיוחדת לציוד הנמלי הכבד. ההתקן מאובזר ב-4 אוזני הרמה עם כושר הרמה של 20 טון כל אחד וארבע אוזני הרמה נוספים (קטנים יותר) עם סגירים בקצה עם כושר הרמה של 10 טון כל אחד. ניתן להשתמש בהתקן גם על ידי ספריידר של מנוף גשר או מנוף שער.

צילום: דוברות נמל אשדוד
Back to top button