צרכנות

צו הפטר בחדלות פירעון

קרדיט תמונה FREEPIK

במאמר זה נבדוק ונראה מהו צו הפטר ומה יעניק לחייב. נראה גם אילו סוגים שונים יש לצו ההפטר ובמה כרוך כל אחד מהם. יש לזכור כי צו הפטר הינו התחנה האחרונה בהליך חדלות פירעון אשר בסיומו יקבל החייב את ההפטר ויוכל לפתוח דף חדש בחייב נטול חובות ונושים.

חשוב להבין כי הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי הינו הליך ארוך וממושך הכרוך בשיתוף פעולה של החייב עם גורמים שונים הקשורים לטיפול בבקשתו כגון הממונה על הליכי חדלות פירעון, עורך דין פשיטת רגל ובית המשפט. הליך זה אינו זבאנג וגמרנו אלא דורש השקעה ופעמים רבות הקרבה מצידו של החייב.

מתי יקבל החייב צו הפטר

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חייב אשר מגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון יידרש להמתין לאישורה על ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון. לאחר אישור הבקשה, יכין הממונה לחייב תוכנית תשלומים אשר במסגרתה יהיה עליו לעמוד בסך התשלומים אשר יקבעו לגביו ללא הפרות או ביטולים. בד בבד, יקבע לחייב מועד לדיון בבית משפט הוא הוצאה לפועל תלוי בגובה החוב.

במעמד הדיון, יבחן המותב המשפטי את התנאים המקימים עילה לפשיטת רגל ויבדוק אם החייב אכם מילא את כל חובותיו במסגרת ההליך. היה והחייב עמד בכל תוכנית התשלומים, יכריז עליו המותב המשפטי כפושט רגל ויינתן לו צו הפטר. כפי שנראה בפסקה הבאה, קיימים שני סוגים שונים של צו הפטר אשר כל אחד שונה מחברו.

אילו צווי הפטר קיימים ומה ההבדל בניהם

עם ההכרזה על החייב כפושט רגל יעניק לו המותב המשפטי צו הפטר. הפטר זה יכול להיות לאלתר או מותנה. כמובן שלחייב יש אינטרס שצו ההפטר יהיה לאלתר כך שעם הענקת צו זה באופן מידי ימחקו חובותיו והוא יוכל לצאת לדרך חיים חדשה.

  • צו הפטר לאלתר – הפטר לאלתר פירושו שבאופן מידי חובותיו של החייב נמחקים והוא יהיה מוגן מפני כל חוב או נושה הקיים לו ערב הגשת הבקשה. זהו המצב האידיאלי עבור כל חייב אשר יהיה מעוניין למחוק את החובות באופן מידי.
  • צו הפטר מותנה – הפטר מותנה פירושו שהחייב יוכל להנות מההפטר רק לאחר שיעמוד בכל יתר הוראות התשלומים והתוכניות שנקבעו בעניינו. רק לאחר שהחייב יקיים את כל הוראות התוכנית יכנס צו ההפטר לתוקפו והחייב יהיה מוגן מפני הנושים והחובות. במידה והחייב לא יעמוד בתוכנית התשלומים או ביתר ההוראות שנקבעו בעניינו לא יינתן לו צו ההפטר.

מתי בית משפט יעניק צו הפטר לאלתר ומתי ייתן צו מותנה

צו הפטר לאלתר יינתן לחייב אשר גם כך ממלא מצבו הכלכלי אינו מאפשר לו לפרוע את חובותיו או לחילופין חייב אשר מצבו הבריאות קשה מאוד ואין כל טעם להמשיך בהליכים. לצורך העניין, חייב אשר חולה במחלה סופנית או חייב הנתמך מקצבת ביטוח לאומי אין כל טעם כי הליכי הגבייה ימשכו.

צו הפטר מותנה יינתן במצב בו החייב בריא וכשיר לפתוח דף חדש בחייו. במצב שכזה, בית המשפט או רשם ההוצאה לפועל ייתן לחייב צו הפטר מותנה אשר יצא לפועל רק כאשר יסיים את כל חובותיו במסגרת הליכי חדלות פירעון.

ללא ספק קבלת צו הפטר מותנה הוא המצב האידיאלי עבור חייב כך שמומלץ בטרם נקיטת הליכים משפטיים להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום אשר ימליץ באיזה אופן לפעול וכיצד למקסם את ההליך ומחיקת החובות.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח