מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש המועצה האזורית שומרון על אישורי הבנייה לפלסטינים: "סלאם פאייד מתפוצץ מצחוק"

ראש מועצת שומרון הגיב בחריפות לפרסום סדר היום לקראת ישיבת מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי הכוללת בין השאר אישור של מ- 1300 יחידות דיור לפלסטינים בשטחים בשליטה ישראלית מלאה – שטחי C.

על פי דגן, הרשות הפלסטינית, כחלק מתוכנית פאייד, מנסה להשתלט על שטחי C בבנייה לא חוקית, ובהגשת תוכניות שזוללות שטח, בשעה שבשטחי A ו- B הרשות הפלסטינית כמעט שאיננה בונה.

"סלאם פאייד מתפוצץ מצחוק" אומר דגן "אישורי הבנייה הנרחבים לרש"פ בשטחי C, הן הגשמה בפועל של תוכנית סלאם פייד להשתלטות על שטחי C"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אומר דגן: "מדובר בכשל קשה, זו דה פקטו מסירת אדמות ל"רשות הפלסטינית" ועוד באיזורים בהם ישנם ריכוזי התיישבות יהודית. מדינת ישראל נותנת ידה לתוכנית הזדונית של ה"רשות הפלסטינית" בסיוע ארגוני שמאל קיצוני באירופה, לחנוק את ההתיישבות היהודית ביו"ש בריכוזי אוכלוסייה ערבים של "הרשות הפלסטינית". וכל זאת במרחק יריקה ממרכז הארץ וירושלים. על הממשלה הזו והעומד בראשה לעצור לאלתר את המהלך הזה שמשרת את הארגונים האנטישמים ביותר בעולם.

"אין לאף אחד את הזכות לכרוך ולהתנות את המשך הבנייה והההרחבה של ההתיישבות היהודית ביו"ש בבניה ומתן אישורי בניה לרשות הפלסטינית, ואין לאף אחד את הזכות לתת אחיזה ורשות להמשך ההשתלטות של הרשות הפלסטינית – אוייבי ישראל, בשטחי יהודה ושומרון וברחבי ארץ ישראל. בפועל למעשה זה לוותר על זכויות הבנייה ומסירת שטחים בתחפושת". מסכם דגן.

דגן מתייחס לתוכנית הרשות הפלסטינית להשתלט על שטחי C. הרשות החלה לבנות בקצב בלתי נתפס בכל שטחי C, סמוך לישובים יהודים. בנייה בלתי חוקית אותה המנהל האזרחי אינו עוצר. מזה זמן מתריעים ראשי הרשויות ביו"ש ותנועת רגבים מפני אותה השתלטות, וכעת מדינת ישראל מכשירה אותה.

כאמור, מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי פרסמה בסוף השבוע את סדר היום לקראת הישיבה שתתקיים השבוע, שם תקדם כ- 3,000 יחידות דיור בהתיישבות היהודית ביו"ש. אולם כאמור תכשיר הוועדה גם 1,300 יחידות דיור לפלסטינים בשטחי C.

צילום: שריה דיאמנט
Back to top button