מבזקיםפוליטי / מדיני

דיון דחוף יתקיים בוועדה לביטחון פנים בעניין הטרור החקלאי

בעקבות הצתה לילית בקיבוץ שניר שבאצבע הגליל, יזמה ח"כ ענבר בזק (יש עתיד), דיון דחוף בוועדה לביטחון פנים בנושא הטרור החקלאי. "כל מה שנדרש כדי לגרום לנזק של מיליונים זה דלי נפט וגפרור. הלילה זה קרה בקיבוץ שניר שבאצבע הגליל, אבל זה קורה במקומות רבים מדי ולעתים תכופות מדי וזה חייב להיפסק" אמרה ח"כ בזק.

הבוקר (רביעי) שוחחה ח"כ בזק עם ראש צוות החירום היישובי ועם מנהלת הקהילה של הקיבוץ. להערכתם, הנזק שנגרם עומד על קרוב למיליון שקלים, אך כיוון שהאש עדיין בוערת ושיידרשו, לדבריהם, מספר ימים עד שתושג עליה שליטה מלאה, ייתכן שהנזק יהיה אף גבוה יותר.

קיבוץ שניר אינו לבד וההצתה הלילה אינה מקרה בודד או אפילו חריג. חקלאי הנגב והגליל מתמודדים עם תופעות של טרור חקלאי על בסיס יומיומי, מוונדליזם וגניבות ועד הצתות. אך מה שמכונה "טרור חקלאי" לא מוכר על ידי המדינה כאירוע טרור ועל כן אינו מזכה את הנפגעים בפיצויים מידי המדינה. במקביל, חברות הביטוח מסרבות לעתים לבטח את החקלאים בגלל היקף התופעה מה שמשאיר אותם קרחים מכאן ומכאן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר וועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) מוביל מטעם הכנסת וסיעת יש עתיד את המאבק בתופעת דמי החסות והטרור החקלאי. מאבק שכולל שינויי חקיקה שיגדירו מה הוא טרור חקלאי, החמרת האכיפה והענישה.

ח"כ בזק הגישה היום למזכירות הכנסת בקשה לקיום דיון דחוף בוועדה לביטחון פנים בראשותה של ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) בנושא הטרור החקלאי וקראה להקמת קרן פיצויים לחקלאים שתסייע להם בהתמודדות עם הנזקים הקשים.

ענבר בזק
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button