מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום: רואה החשבון העלים הכנסות ב 32 מיליון ש"ח

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד ניר שם-טוב מרציאנו (37) מרמלה ונגד חברת מ. ניר בע"מ שבבעלותו, בגין הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שעשה שימוש בעיסוקו כרואה חשבון וכן בעסקים שברשותו ובהם עסק לשירותים פיננסים (צ'יינג') על מנת לבצע שורה של עבירות מס והלבנת הון בהיקף של למעלה מ-32 מיליון ₪.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק פורטל עורכי דין נועם קוריס

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נועם קוריס על תביעה ייצוגית ומיליארדי שקלים לציבור – רשת 13

עו"ד נועם קוריס כותב ברשת קו עיתונות

עו"ד נועם קוריס מבזק לייב 

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד טובי הראל, הנאשם שימש כבעלים ומנהל בפועל של חברת מ. ניר בע"מ המופיעה אף היא כנאשמת בכתב האישום. הנאשם נהג, במספר רב של הזדמנויות להוציא חשבוניות מס פיקטיביות מטעם החברה שבבעלותו ובכך להביא להקטנת חבות המס של החברה שלו וכן, במטרה להתחמק מתשלומי מע"מ ומס הכנסה.

כמו כן, נהג הנאשם לנכות בצ'יינג' שבבעלותו שיקים של חברות שונות ובהמשך מסר דיווח לא נכון לרשות לאיסור הלבנת הון. נוסף על כך, הנאשם הציג מצא שווא לבנקים השונים, לפיו ישתמש בחשבונות הבנק אשר על שמו לצורך עסקי שאינו מיועד לפעילות של נותן שירותים פיננסיים ובכך קיבל במרמה את אישור הבנקים לאפשר שימוש באותם חשבונות, וזאת על אף שרוב פעילות הפקדת השיקים באותם חשבונות הייתה בפועל של פעילות הצ'יינג'. בכך הטמיע הנאשם את הרכוש האסור בחשבונות הבנק, ופעל במטרה להכשיל דיווח של הבנקים לרשות לאיסור הלבנת הון.

סך היקף הלבנת ההון בפעולותיו של הנאשם כפי שמופרטות בכתב האישום: למעלה מ-32 מיליון ₪.

במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה לסעד זמני לתפיסת הרכוש, שבבעלות או בשליטת הנאשם  עד תום ההליכים המשפטיים וזאת כדי למנוע את העלמת הרכוש, או עשיית פעולות העלולות לסכל את חילוטו בתום ההליך המשפטי.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

Back to top button